نوبخت:اختصاص 9 هزار و 490 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آذربایجان غربی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد: برای اجرای 49 پروژه بزرگ مصوب در بیست و هشتمین دور سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید، دولت 9 هزار و 490 میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در حاشیه سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در طول 2 سال به طور 100 درصد به استان اختصاص می یابد.


وی بیان کرد: این میزان اعتبار چهار برابر ظرفیت اعتبارات عمرانی استان است که می تواند تحرک اساسی در توسعه استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: با صرف این میزان اعتبار 10 طرح مهم عمران شهری، 2 طرح بزرگ کشاورزی، چهار طرح علمی و گردشگری، چهار طرح حمل و نقل، 11 طرح ورزشی، 11 طرح بهداشتی و درمانی و پنج طرح منابع آب اجرا می شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواستار تدوین برنامه ششم توسعه استان آذربایجان غربی بر اساس آمایش سرزمین شد و گفت: توسعه آذربایجان غربی به علت عقب ماندگی های گذشته نیازمند توجه ویژه است.

وی اضافه کرد: بر این اساس علاوه بر اعتبارات ویژه سفر ریاست جمهوری، دولت با افزایش 41 درصدی میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری، یک هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص داده است.
نوبخت ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات دو درصد درآمد نفت و گاز نیز با 31 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته، 2 هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات توازن منطقه ای نیز برای رفع محرومیت و توازن بخشی این استان با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، سه هزار و 710 میلیارد ریال اعتبار به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اختصاص این میزان اعتبار را نشانه توجه دولت به جبران عقب ماندگی های این استان عنوان کرد و افزود: امسال جایگاه استان با صرف این میزان اعتبار به شکل محسوسی ارتقا می یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان بیست و هشتمین دور سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی سفر کرده است.

203/201

کد خبر: 649311

وب گردی

وب گردی