اقدامات جدید کاهش ورود غیرمجاز اتباع افغان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور از امضای موافقت نامه برای ساخت جاده ماهیرود تا فراه افغانستان خبر داد و گفت: ساخت پایانه مسافربری این مرز نقش بسزایی در کاهش ورود غیر مجاز اتباع افغان دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، کشاورزیان - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در مراسم افتتاح رسمی پایانه مرزی ماهیرود اظهارکرد: ساخت پایانه مسافر بری این مرز نقش بسزایی در کاهش ورود غیر مجاز اتباع افغان دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه روابط تجاری٬ بیان کرد: اعتباری برای ساخت راه این پایانه به سمت افغانستان پیش بینی شده که این اعتبار برای اسفالت قسمتی از مسیر روستای قلعه کاه به سمت ولایت فراه افغانستان هزینه می شود.

کشاورزیان به امضا موافقت نامه چابهار بین سه کشور ایران٬ هند و افغانستان اشاره کرد و اظهارداشت: امضای توافق نامه چابهار نقش بسزایی در توسعه روابط سه کشور دارد و مقرر شده است که کالاهای کشور هند از بنادر جنوبی ایران وارد کشور شده و از طریق جاده و ریل به افغانستان و کشورهای شمالی فرستاده شود.

کشاورزیان با اشاره به اهداف امضای این توافق نامه٬ بیان کرد: توسعه ترانزیت در چابهار و افزایش روابط تجاری از جمله اهداف این امر است.

وی با بیان اینکه دولت هندوستان در تامین تجهیزات بندر چابهار کمک کرده است٬ افزود: همچین برای استفاده کنندگان از این تجهیزات نیز تخفیف های خوبی داده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم برای آن دسته از کامیون هایی که از بندر چابهار ترانزیت میکنند٬ نیز تخفیف هایی را در نظر گرفته است.

وی باتاکید بر توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان٬ اظهار کرد: یکی از سیاست های رئیس جهمور این دو کشور نیز گسترش روابط است.

401/601

کد خبر: 649316

وب گردی

وب گردی