جهانگیری: مدرسه‌سازی به فرهنگی عمومی تبدیل شده است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات خیرین مدرسه‌ساز در کشور، اظهار کرد: امروز مدرسه‌سازی به فرهنگی عمومی در جامعه تبدیل شده و این اقدام در بخش‌های دیگر جامعه به ویژه درمان نیز در حال انتقال است.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد،‌ با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز کسانی هستند که در جهاد مقدس ورود پیدا کرده و در صحنه عمل کارهای ارزشمندی انجام می‌دهند، اظهار کرد: از طرف دولت یازدهم از خیرین مدرسه‌ساز تشکر می‌کنم؛ گرچه خیرین نیاز به تقدیر و سپاس‌گزاری از سوی فردی را ندارند و آنها در معامله با خدا قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به جامعیت وزارت آموزش و پرورش و ارتباط همه آحاد مردم با این وزارتخانه، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاهی است که همه خانواده‌های ایرانی تحت تأثیر سیاست‌ها و فعالیت‌های آن قرار دارند به همین دلیل به طور طبیعی نیازمندی‌های این وزارتخانه نیز به نسبت بیشتر از سایر وزارتخانه‌ها است.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در قانون اساسی پیش‌بینی شده که دولت باید به گونه‌ای عمل کند که کسی که نیازمند تحصیل است با هیچ مشکلی در این زمینه مواجه نباشد، خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرورش هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی با مشکلاتی مواجه و نیازمند مشارکت مردم در همه بخش‌ها است.

وی افزود: حتماً نیازهای مادی و ساخت مدارس متناسب با بکارگیری فنون و ابزارهای جدید از جمله پیش‌نیازهای آموزش و پرورش در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حجم حمایت‌های خیرین در بخش آموزش و پرورش مثال زدنی نیست، گفت: خوشبختانه امروز مدرسه‌سازی به فرهنگی عمومی در جامعه تبدیل شده و این اقدام در بخش‌های دیگر به ویژه بخش درمان نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این کار بزرگ با حمایت اقشار مردم روبرو شود و شاهد باشیم که آموزش و پرورش از ابزار و امکانات مناسبی برای تدریس فرزندان کشور برخوردار شود.

در این مراسم که وزیر آموزش پرورش و محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور نیز حضور داشتند از تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز و خانواده‌های آنها با اهدای تندیس و شاخه گل تقدیر شد.

از جمله حواشی این برنامه آن بود که اسحاق جهانگیری تندیس یکی از خیرینی که قادر به راه رفتن نبود را در دست گرفت و شخصاً با مراجعه به نزد او، از وی جهت تلاش‌های بی‌دریغ و ارزشمندش تقدیر کرد.

202/201

کد خبر: 649352

وب گردی

وب گردی