تعداد  زندانیان تهران بیش از ظرفیت زندان  هستند/مواد مخدر، سرقت و تعرض به حقوق دیگران بیشترین جرائم در استان تهران

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: طبق آمار موجود مواد مخدر، سرقت وتعرض به حقوق دیگران بیشترین جرائم در استان تهران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، علی اصغر جهانگیر درمراسم بازدید رییس قوه قضاییه از زندان بزرگ تهران گفت: هم اکنون 32 هزار 277 نفر زندانی در تهران داریم و طبق آمارهای موجود 14 هزارنفر از محکومان مربوط به جرائم مواد مخدر، 9 هزار و 500 نفر سارق و 2 هزار و 400 نفر نیز محکوم به جرائم علیه اشخاص هستند.

32 هزار 277 نفر زندانی در تهران داریم و طبق آمارهای موجود 14 هزارنفر از محکومان مربوط به جرائم مواد مخدر، 9 هزار و 500 نفر سارق و دوهزار و 400 نفر نیز محکوم به جرائم علیه اشخاص هستند


او درادامه با بیان اینکه زندان بزرگ تهران از مجموع چهار زندان تشکیل شده، افزود: در این زندان ها زندانیان بیش از ظرفیت زندان هستند.
جهانگیر گفت: دربندهای مختلف زندان تهران سه هزار نفر از زندانیان زیر 30 سال هستند و بیشترین جرائم سارقین نیزمربوط به سرقت های سبک و خرد است که تعداد چهارهزار و 900 نفر محکوم و چهارهزار و 100 نفر نیز متهم هستند.


رییس سازمان زندان های کشور به آمار نیروهای انسانی در تهران اشاره کرد و افزود: دوهزار و 713 نفر دراستان تهران نیرو داریم که در این زندان 492 نفر پرسنل وجود دارد که با کمبود زیاد نیرو مواجه هستیم و یک هزار و 200 پست خالی وجود دارد.
او گفت: 80 درصد سارقینی که وارد زندان می شوند معتاد به مواد مخدرهستند و بیشترین آمار فوتی در زندان ها به خاطر وجود همین افراد است که نتوانسته اند خود را با شرایط زندان تطبق دهند.

دربندهای مختلف زندان تهران سه هزار نفر از زندانیان زیر 30 سال هستند و بیشترین جرائم سارقین نیزمربوط به سرقت های سبک و خرد است که تعداد چهارهزار و 900 نفر محکوم و چهارهزار و 100 نفر نیز متهم هستند


رییس سازمان زندان ها درپایان گزارشی از خدمات درمانی و فرهنگی به زندانیان به رییس قوه قضاییه ارایه کرد.
105105

کد خبر: 649396

وب گردی

وب گردی