رونمایی از اولین هواپیمای فلایت چک ایران/مجوز بررسی پرواز به مدیرعامل  فرودگاهها

مراسم رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد حوزه هوانوردی کشور امروز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک کشور امروز سه شنبه ۱۱خرداد با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، داود پرهیزکار رییس سازمان هواشناسی و سایر مقامات لشکری و کشوری و همچنین متخصصان و مهندسان صنعت هوانوردی کشور در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.

با توجه به گستردگی شبکه راه‌ها و صنعت هوانوردی در کشور بهره‌برداری کامل از این مسیرها تنها با طراحی دقیق و نصب و استفاده از انواع سامانه‌های هوانوردی در طول مسیرها و فرودگاه‌ها محقق می‌شود.

براساس قوانین سازمان هواپیمایی کشور این کار از طریق بررسی‌های دقیق دوره ای، مرتب و مشخص در چارچوب استانداردهای جهانی و استفاده ار هواپیمای فلایت چک ممکن است. از این رو ناوگان فلایت چک برای تمام کشورها ناوگانی کاملا استراتژیک محسوب می‌شود.

به دنبال سانحه ناگوار هواپیمایی کشوری در سال ۹۲ و سقوط یک فروند هواپیمای فلایت‌چک در جنوب کشور وزیر راه و شهرسازی بخش تصدی وارسی پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری را به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منتقل کرد که بلافاصله پس از این اقدام عملیات انتخاب ناوگان جدید و انتقال هواپیمای فلایت چک در کشور آغاز شد.

در ادامه مراسم امروز همچنین مجوز عملیات بررسی پروازی از سوی وزیر راه و شهرسازی به مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعطا شد.

401/601

کد خبر: 649405

وب گردی

وب گردی