میرزاده: روابط عمومی واحدها مسئول تبیین برنامه ها، معرفی دستاورد و انعکاس نظرات مخاطبان به مدیران و مسئولان هستند

همایش سراسری مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «روابط عمومی همگرا، پویا و خلاق در خدمت دانش، فرهنگ و اقتصاد» صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون فرهنگی و دانشجویی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده در افتتاحیه این همایش دو روزه، با درود و سلام به روح امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، یاد و خاطره امام خمینی را گرامی داشت و گفت:‌ خردادماه یک ارتباط عاطفی و تاریخی با سرنوشت ملت ایران دارد و درواقع خرداد، ماه امام است.

میرزاده با بیان اینکه روابط عمومی دانشگاه خالصانه و مخلصانه پیگیر امور مربوط به تبیین برنامه ها و اهداف دانشگاه است، از تمامی مدیران روابط عمومی تشکر و قدردانی کرد.

روابط عمومی سفیران اندیشه دانشگاه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنان نماینده روابط عمومی ها و بیان اینکه روابط عمومی ها "سفیران اندیشه دانشگاه" هستند، گفت: روابط عمومی هر سازمانی مسئول تبلیغ مدیران آن سازمان نیست بلکه مسئول تبیین برنامه های مدیران، معرفی دستاوردها و اثربخشی آن مجموعه، انعکاس نظرات مدیران و مسئولان، جمع آوری نظرات و بازخورد برنامه های همکاران درون و بیرون سیستم است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با ابتکار بی نظیر و طرح بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در 34 سال پیش تأسیس شد، اظهار داشت: برای چنین دانشگاهی انعکاس دستاوردها و جمع آوری بازخورد نظرات، تبیین اندیشه ها، طرح ها و برنامه های مصوب برای درون و بیرون دانشگاه بسیار مهم است.

مدیران روابط عمومی باید در تمام برنامه های دانشگاه حضور موثر و فعال داشته باشند

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی عضو اصلی، موثر و مهم دانشگاه هستند و به اعتقاد من باید در تمام برنامه های دانشگاه حضور موثر و فعال داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بودجه روابط عمومی واحدها گفت: باید از این پس برای روابط عمومی ها نیز مانند تمام معاونت ها، ردیف خاص بودجه ای برای برنامه های آنان تخصیص داده شود که این امر به زودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اثربخشی دانشگاه آزاد اسلامی باید به افکار عمومی ازجمله دولت، نمایندگان مجلس، مدیران سازمان ها و خانواده های ایرانی تبیین شود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 5.7 میلیون فارغ التحصیل است که 54درصد فارغ التحصیلان کشور را شامل می شود. همچنین یک میلیون و 620هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند و این جمعیت بزرگ یعنی حدود هفت میلیون خانواده ایرانی، اهمیت کار مدیران روابط عمومی را بیش از پیش می کند.

میرزاده خطاب به مدیران روابط عمومی واحدها، از آنها خواست درخصوص برنامه های اصلی دانشگاه از جمله جذب هیات علمی، طرح های ماندگار فرهنگی، فرآیند تبدیل علم به ثروت، طرح ساها، شفا و اقتصاد دانش بنیان که برای آینده این دانشگاه طراحی شده اند، اطلاعات لازم و کافی را داشته باشند تا بتوانند این برنامه ها را به درستی به افکار عمومی منتقل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاهی اثربخش است که بتواند مشکلات جامعه را حل کند و میزان وابستگی به شهریه دانشجویان، حداقل باشد. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به این سمت حرکت کرده و سعی دارد با افزایش اثربخشی خود، منجر به تحول و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شود و مسئولان روابط عمومی واحدها نیز باید در این فرآیند، حضور فعال داشته باشند.

روابط عمومی ها به صورت اعتقادی، از برنامه های اصولی دانشگاه دفاع کنند

وی افزود: باید یک برنامه اعتقادی در روابط عمومی ها برای تبیین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد و روابط عمومی ها به صورت اعتقادی، از برنامه های اصولی دانشگاه دفاع کنند.

دکتر میرزاده خطاب به مدیران روابط عمومی واحدها گفت: ‌ما باید با آگاهی بخشی، فرآیندهای دانشگاه در جهت توسعه علم، پژوهش، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی نقش موثری در موفقیت برنامه ها دارد، اظهار داشت: بسیاری از طرح های موفق، به دلیل اینکه خوب انعکاس نیافته اند، با شکست مواجه شده اند. از این رو روابط عمومی نقش موثری در پیشبرد اهداف سازمان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه روابط عمومی تنها آینه زیبایی های سازمان نیست، تصریح کرد: روابط عمومی می تواند آینه کم و کاستی های سازمان نیز باشد و از این طریق بازخورد تصمیمات مدیران را به آنها منعکس کند.

روزنامه فرهیختگان ارگان تبیین‌کننده برنامه ها و دستاوردهای دانشگاه است

میرزاده با اشاره به اینکه روزنامه فرهیختگان ارگان تبیین‌کننده برنامه ها و دستاوردهای دانشگاه است، گفت: باید به گونه ای باشد که استادان و دانشجویان و کارمندان دانشگاه اگر یک روز این روزنامه را مطالعه نکنند، احساس کمبود کنند و شما مسئولان روابط عمومی باید در شناساندن این روزنامه به واحدها تلاش کنید.

وی افزود: خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار فاخر و فخیم بوده و اندیشمندان و دانشمندان بزرگی در این خانواده مشغول فعالیت هستند که باید روابط عمومی ها این فرهیختگان را مطرح ومعرفی کنند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه روابط عمومی ها به خاطر برقراری ارتباطات، یک ملاطفت جمعی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده اند، گفت: از این رو از شما تشکر می کنم و شعاری که برای همایش خود انتخاب کرده اید، برای تحقق مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی، شعار بسیار خوبی است.

وی در پایان تأکید کرد: باید به روابط عمومی واحدها به خاطر ارزش کارشان توجه بیشتری شود و بنده شما را دوستان دانشگاه آزاد اسلامی می دانم.

دکتر میرزاده با خواندن چند بیت شعر از حضرت حافظ از مدیران روابط عمومی واحدها خواست که سر رشته دانشگاه را نگهدارند.

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

که آشنا سخن آشنا نگه دارد

دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای

فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد

گرت هواست که معشوق نگسلد پیمان

نگاه دار سر رشته تا نگه دارد

گفتنی است در این مراسم دو تن از مدیران روابط عمومی واحدها خانم لنگری مدیر روابط عمومی واحد بجنورد و فاتح علی عیدی مدیر روابط عمومی واحد تبریز به عنوان نماینده به بیان دغدغه ها و مسائل حوزه کاری خویش پرداختند. از جمله این مسائل، می توان به صدور احکام مدیران روابط عمومی منطبق با چارت سازمانی، اعتلای جایگاه روابط عمومی در واحدها، تعریف جایگاه واقعی روابط عمومی ها، نوع نگاه مسئولان به روابط عمومی، حضور مسئولان و مدیران روابط عمومی در هیات رئیسه دانشگاه، تخصیص بودجه مشخص و سالیانه به حوزه روابط عمومی، شبکه سازی در فضای مجازی برای انعکاس خدمات دانشگاه و... اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه منوری گزارشی از برگزاری این اجلاس و فعالیت های روابط عمومی آرائه داد و دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

شایان ذکر است دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از شنیدن پیشنهادات و دغدغه های مدیران روابط عمومی، با دو مورد از پیشنهادات مطرح شده موافقت کرد و منوری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی را به عضویت هیات رئیسه دانشگاه منصوب کرد و همچنین دستور داد برای روابط عمومی واحدها ردیف بودجه مستقل مشخص شود.

20101

کد خبر: 649415

وب گردی

وب گردی