تاثیر ۲۵ درصدی صنعت ساختمان در اقتصاد کشور

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی با بیان نقش مستقیم و غیر مستقیم صنعت ساختمان در بخش های مختلف اقتصادی اجتماعی، گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از اقتصاد کشور متاثر از این بخش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس "محمود تیموری" در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تاسیسات، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، افزود: برای تقویت این بخش نیازمند استفاده از صنایع نوین و هوشمند سازی صنایع بوده تا با افزایش طول عمر ساختمان ها، ذخیره انرژی، کاهش هزینه ها، بر رونق این بخش و توسعه اقتصادی کشور بیافزاییم.

وی معتقد است: دولت با فراهم سازی زیرساخت های لازم و بخش خصوصی با مشارکت در سرمایه گذاری ها، به موفقیت و توسعه پایدار این بخش کمک خواهند کرد.

تیموری از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت وزارت راه و شهرسازی را، رونق بخش مسکن بیان کرد و گفت: از جمله برنامه های کوتاه مدت وزارتخانه برای رونق این بخش، اعطای تسهیلات کم بهره به اقشار ضعیف و متوسط، انبوه سازان و فروش های تضمینی انبوه سازی است که هم اکنون این اقدامات به تصویب رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان افزود: وزارت راه و شهرسازی در جهت حمایت از تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات ساختمانی بخصوص فناوری های نوین نیز، برنامه هایی در دست اجرا دارد.

تیموری، تعاملات بین دستگاهی در داخل کشور و همچنین ارتباط با کشورهای همسایه و پیشرفته جهان را برای ورود فناوری های نوین، الزام مهم دیگری برای توسعه این بخش ذکر کرد.

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تاسیسات، سیستم های سرمایشی و گرمایشی عصر دوشنبه با حضور ۷۰ شرکت داخلی و نمایندگی کشورهای خارجی و تنی چند از مسوولان استانی و شرکت کنندگان در محل نمایشگاه بین المللی گلستان در گرگان گشایش یافت.

همزمان با فعالیت این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه تخصصی 'آسانسور و بالابر، قطعات و تجهیزات جانبی' و 'درب و پنجره و ماشین آلات وابسته' نیز آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه ها نمایندگی شرکت هایی از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، فنلاند، ایتالیا، اتریش، بلژیک و اوکراین و هشت استان گلستان، تهران، البرز، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی تولیدات خود را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته اند.

این شرکت ها آخرین سیستم ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، سازه های فولادی سنگین و سوله، سنگ های کف و نما، تولید پکیج، رادیاتور و کولرهای گازی، لوله و اتصالات u.pvc، کامپوزیت و درهای اتوماتیک، چوب های نمای ساختمان، پنل های پی وی سی و عایق ها را در این نمایشگاه ها ارایه کرده اند.

قطعات پیش ساخته بلوک عایق، تولید انبوه درب و چهار چوب فلزی، درب های داخلی HDF و ملامینه، تولید دیوارهای ۳Dپنل، صفحه های عایق پلی استایرن، بلوک سقفی پلی استایرن، انواع شیرالات ساختمانی و بهداشتی، کلید و پریز و قطعات، سقف کاذب و سازه های سبک، گچ پلیمری ساختمانی، مخازن پلی اتیلن، تولید انواع رزین و رنگ، کاغذ دیواری و آخرین نوآوری های صنعت ساختمان از دیگر تجهیزات ارایه شده در این نمایشگاه ها می باشد.

این نمایشگاه ها در سالن سرپوشیده ۶ هزار متر مربعی نمایشگاه بین المللی گلستان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای ۱۰ تا ۱۳ خرداد برای بازدید علاقه مندان به صنعت ساختمان دایر است.

نمایشگاه بین المللی استان گلستان در کیلومتر ۴.۵ بزرگراه گرگان – آق قلا واقع می باشد.

401/601

کد خبر: 649439

وب گردی

وب گردی