واکسینه شدن نسبت به احمدی نژادیسم 

ملت در انتخابات سال ٩٢ و ٩٤ خواسته خود را اعلان و اعلام نموده و با کوله باری از تجربه کمر همت بسته تا بتواند در مسیر رشد و پیشرفت و تعالی کشور قدم بر دارد . مجلس دهم نیز تشکیل و هیأت رئیسه خود را شناخت. با تأمل در ترکیب مجلس ملاحظه می شود که سه جریان اصلاح طلب و اصولگرا ( اصولگرایان معتدل) و پایداری ( اقلیت ) صاحب کرسی های سبز پارلمان شدند. با انتخاب نمایندگان این مجلس ذائقهء مردم نشان از تغییر دارد.

مردم حق انتخاب دارند، هر چند که اشتباه کنند؛ این عین دموکراسی است . مشق دموکراسی قطعأ بدون اشتباه امکانپذیر نیست. ولیکن ملتی بمانند ملت ما با شعور سیاسی والا را میتوان دارای کمترین اشتباه دانست. و مهمتر اینکه یک اشتباه را دو بار تکرار نخواهد کرد.

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و طی مدتی قطعأ می بایست کشور در قبال لیبرالیسم از یک سو و تحجر و افراط گرایی از سویی واکسینه شود .

شاید بتوان تجربه کشور در دوران دولت موقت مهندس بازرگان و رویگردانی ملت از آنگونه تفکر را واکسینه کردن کشور از خطر لیبرالیسم دانست. و تجربه دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و تجربه تلخ ملت در مواجهه با تحریم ها ناجوانمردانه بین المللی از یکسو و فساد مالی ، سوء مدیریت و تصمیمات کلان خلق الساعه از سوی دیگر را واکسینه کردن کشور در قبال افراط گرایی و تندروی دانست .

از این موضوع باید این فهم حاصل شود که همانگونه که لیبرالیسم تجانسی با روحیات ملت ما ندارد ، تند روی و افراط گرایی نیز با فرهنگ و منش ایرانیان سنخیتی نداشته و نخواهد داشت.


ملت در انتخابات سال ٩٢ و ٩٤ خواسته خود را اعلان و اعلام نموده و با کوله باری از تجربه کمر همت بسته تا بتواند در مسیر رشد و پیشرفت و تعالی کشور قدم بر دارد.

امید است که دولت و مجلس و دیگر ارکان نظام به ندای مردم که ولی نعمتان بحقشانند پاسخ مثبت داده و در مسیر مورد نظر ملت طی طریق نمایند.

کد خبر: 649465

وب گردی

وب گردی