تحلیل صنعت دارو در جهان/برترین صنایع در حال رشددنیا

به طور کلی داروها از نظر منشاء به سه گروه طبیعی، نیمه صناعی و صناعی تقسیم می‌ شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، تحلیل صنعت دارو نیازمند شناخت ویژگی های خاص این صنعت است. صنعت دارو دارای ویژگی هایی است که این صنعت را از سایر صنایع متفاوت می‌کند. مهمترین ویژگیهای این صنعت عبارتند از:

1. مراحل تولید و عرضه داروها ( زنجیره ارزش)

2. تغییرات گسترده در ساختار صنعت محصولات دارویی ( آینده محور بودن صنعت)

آینده محور بودن صنعت دارو

صنعت "دارو سازی" پس از صنعت " ارایه خدمات" بیشترین درصد "آینده محوری" را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر در این صنعت توجه به دورنمای آینده و اتخاذ رویکرد آینده نگر از اهداف اصلی و پاسخی در جهت چالش های پیش رو در این صنعت است درصد تطبیق با زمان در این صنعت بیشتر بوده به گونه ای که این صنعت را به صنعتی پیشرو و همگام با تغییر و تحول تبدیل کرده است. صنعت داروسازی با شاخص 74.4 درصد دومین رتبه پس از خدمات شرکتی را در میزان آینده محور بودن به خود اختصاص داده است.

تولیدکنندگان صنعت داروسازی

انواع تولیدکنندگان صنعت دارو در جهان فعالیت می‌کنند که لزوما دارای برند و شناخته شده نیستند. استراتژیهای هر یک از شرکتها با یکدیگر متفاوت است و بر اساس نوع تولیدات (بدون نسخه، ژنریک و برند دار و...)، مقدار توسعه برند در دسته های زیر طبقه بندی می‌شوند:

تولید کنندگان داروهای تجویزی ( با نسخه): ویژگی بارز; مخارج هنگفت تحقیق و توسعه، فروش در مقیاس جهانی و زیر ساخت های بازار‌یابی ( دارای برند)

تولید کنندگان داروهای بدون نسخه (OTC): ویژگی بارز ; ظرفیت‌های بازاریابی مستقیم تا مصرف کننده (دارای برند)

تولید کنندگان ژنریک: ویژگی بارز ; مدیریت زنجیره عرضه و رهبری هزینه تولید (Manufacturing cost leadership)

تولید کنندگان بیوتیک: ویژگی بارز ; دارای حقوق مالکیت فکری در حوزه های تخصصی تحقیقاتی

صنعت برتر در حال رشد جهان

در جدول زیر صنایع برتر جهان بر اساس سهم خود در اقتصاد، رشد درآمد مطلق، رشد استقرار بیش از 10 سال و همچنین پیش بینی عملکرد مورد انتظار تا سال 2017 لیست شده‌اند. با تمرکز بر روی شیوه های سازگار با محیط زیست و بهره گیری از پیشرفت های تکنولوژیکی، انتظار می‌رود این صنایع به صعود خود ادامه دهند و از بقیه صنایع در اقتصاد سبقت بگیرند. صنعت داروسازی با پیش بینی رشد درآمد تا 72682.2 میلیون دلار تا سال 2017 جزء این صنایع برتر قرار می گیرد.

401/601

کد خبر: 649500

وب گردی

وب گردی