یاسر هاشمی: کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان جدی‌ترین ماموریت اکنون دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بیانات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد فعالیت‌های این دانشگاه گفت: رییس هیات موسس دانشگاه ایجاد دانشگاه کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان را جدی ترین ماموریت اکنون دانشگاه برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس یاسر هاشمی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که با حضور دکتر کیومرث نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و سایر اعضا در واحد رامسر برگزار شدٰ گفت: دانشگاه آزاد اسلامیٰ شجره طیبه ای است که از انفاس قدسی معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) شکل گرفته است.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت امام (ره) و یادآوری حمایت‌های ایشان در تاسیس این دانشگاه گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی و یادگار ارزشمند امام راحل شناخته می شود.

وی با توچه به تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز حمایت‌های مقام معظم رهبری در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: افراد و مسئولان زیادی تلاش و همت کردند تا دانشگاه آزاد اسلامی به این نقطه برسد.

هاشمی فعالیت‌های دانشگاه را در چهار دهه گذشته ماموریت محور برشمرد و گفت: دهه اول، دهه تاسیس دانشگاه بود که مصادف شد با سال‌های جنگ تحمیلی که کمتر کسی به فکر تاسیس دانشگاه بود اما هوشیاری آیت الله هاشمی برای آینده نظام و انقلاب و نیز جامعه در سال‌های بعد از انقلاب و جنگ و نیاز به نیروهای جوان، متخصص و توانمند موجب تاسیس بسیاری از واحدهای دانشگاهی شد.

وی دهه دوم حیات دانشگاه را دهه رشد کمی دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در این دهه تمرکز بر توسعه فضاهای آموزشی، جذب هیات علمی و فراهم کردن زمینه برای تحصیل دانشجویان بوده است.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی دهه سوم را توجه به کیفیت دانست و اظهار کرد: در این دهه دانشگاه در مسائل کیفیتی در آموزش، پژوهش و خدمات تمرکز داشته است.

وی دهه چهارم فعالیت دانشگاه را حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و درآمدزایی از طریق فعالیت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: همانطور که در سال 1361 نیاز به آموزش در جامعه احساس می شد امروز نیز باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی زمینه را برای فعالیت‌های دانش‌بنیان توسط نیروهای جوان و مستعد و توانمند فراهم کنیم و این موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

هاشمی ادامه داد: دکتر میرزاده با جسارت و شجاعتی مثال زدنی از ابتدای فعالیت خود به دنبال فعالیت‌های دانش بنیان بوده و دستور ایشان در تامین منابع درآمدی از محل فعالیت‌های دانش بنیان و نیز پیگیری‌های شخصی نشانه عزمی راسخ برای تحقق این امر است.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه اکنون در کشور در زمینه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان پیشتاز استٰ، گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با مطالعه دقیق و کامل و جامع و به سرعت در زمینه فعالیتهای دانش بنیان وارد شوند.

او به ظرفیتهای مجموعه دانشگاه در طرحهای اقتصادی و دانش بنیان اشاره کرد و گفت: باید بدنبال طرحهای کلان و ملی باشیم تا گره های کور و مشکلات جامعه حل شود. بعنوان مثال حل مشکل پسماند که یک معضل جدی در بسیاری از استانها از جمله مازندران است که این مشکل توسط دانشگاه باید حل شود و یا فعالیت در حوزه صنعت نفت.

هاشمی فعالیت‌های انجام شده در زمینه دانش بنیان در استان مازندران را بسیار خوب و مناسب عنوان کرد و با تشکر و قدردانی از دکتر نیازآذری و روسای واحدهای استان ابراز امیدواری کرد تا همه واحدهای دانشگاهی با تاسیس و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان بزرگ و تخصصی در حوزه‌های مختلف مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف را حل کرد.

20101

کد خبر: 649501

وب گردی

وب گردی