اصغر توسلی: چگونه امکان دارد رمان «بیگانه» تبدیل به نمایش شود؟

 اصغر توسلی ضمن غیر قبل تصور دانستن اجرای نمایش «بیگانه» اعلام کرد که دکتر دلخواه، با به نمایش درآوردن این رمان اتفاق بزرگی را رقم زده است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش «بیگانه»، اصغر توسلی؛ کارگردان سینما و تلویزیون پس از دیدن این اثر، ضمن دور از ذهن خواندن اجرای «بیگانه»، گفت: «من رمان «بیگانه» را خوانده بودم و پیش از دیدن این نمایش، ذهنم درگیر شده بود که چگونه امکان دارد این رمان تبدیل به نمایش شود. واقعا مسعود دلخواه، با به نمایش درآوردن این رمان اتفاق بزرگی را رقم زده است. هر طور فکر می‌کردم که چه کار می‌توان انجام داد تا این اثر به نمایش تبدیل شود، به جایی نمی‌رسیدم چون در این رمان توصیف‌ها غالب هستند، اتفاق‌های این اثر در لوکیشن‌های بسیار زیادی می‌گذرند و رمان، پر از اتفاق و حادثه است.»
توسلی در ادامه افزود: «اتفاق افتادن و جمع شدن تمام این مسائل روی صحنه تئاتر، برای من غیرقابل تصور بود. این کار غیرقابل تصور را مسعود دلخواه انجام داد و این اثر را برای ما تماشایی کرد. جمع بچه‌ها و بازی‌ها بسیار خوب بودند. بازی‌ها روان و یک‌دست بودند و با وجود این‌که مدت زمان اجرای نمایش طولانی بود و این تصور را به وجود می‌آورد که تحمل آن برای تماشاگران دشوار باشد اما همه مخاطبان به‌راحتی تا لحظه آخر آرام و خوب و متین نشستند و یک کار خوب را دیدند. امیدوارم این اتفاق تکرار شود.»
نمایش «بیگانه» بر اساس رمانی به همین نام، اثر آلبر کامو نوشته شده است و مسعود دلخواه، کارگردان این اثر نمایشی، آن را برای اجرا بر صحنه تئاتر، آماده کرده است. این نمایش نخستین اقتباس از «بیگانه» در ایران است.
«بیگانه» از روز جمعه، 31 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را آغاز کرده است. این نمایش هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت 21 با بازی رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی‌پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمدرضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمدمهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره‌دوست، شفق خانی، علی دولت‌یاری و شیوا بیرانوند در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود.
دیگر عوامل این نمایش که کارگردان را یاری می دهند عبارت از: دستیار کارگردان: علی صادقی‌خواه، طراح صحنه و لباس: فاطمه زعفرانی، طراح گریم، سارا اسکندری، موسیقی: رضا قانعی و مهسا مشعشعی، منشی صحنه: فاطمه علی‌حسینی، مدیر صحنه: فرشید ترابی، صحنه یاران: علی دولتیاری، ابوالفضل قادری و داریوش بابایی، مشاور رسانه‌ای: مینا صفار، تبلیغات مجازی: گروه هنر مدرن، عکاس: مجید نیک‌نفس، ساخت تیزر : گروه هنری سینه‌راما (cinerama) و مدیر روابط عمومی :امیر پارسائیان‌مهر هستند.
503502

کد خبر: 649524

وب گردی

وب گردی