امام جمعه مهران: راه‌اندازی مرکز گردشگری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در جذب گردشگر مذهبی موثر است

امام جمعه مهران با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مرکز گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی در مرز مهران، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیشقراول ادارت و دستگاه‌های استان در مهران و ایلام با ایجاد موکب و ایستگاه صلواتی همواره در خدمت زوار اربعین قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، در پی بازدید معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از مرز مهران، طه هاشمی به همراهی جمعی از میهمانان و هیات رئیسه واحد ایلام به نقطه صفر مرزی و نقطه ایثار، دیدار امام جمعه مهران و فرماندار این شهرستان رفت.

حجت الاسلام روح الله ولدبیگی خطاب به طه هاشمی عنوان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و با نگاه دقیق و فنی جنابعالی در راه اندازی مرکز گردشگری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، استان ایلام می تواند از ظرفیت اربعین در بحث جذب گردشگر مذهبی نهایت استفاده را ببرد.

وی با توجه به جایگاه خوب دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه علمی کشور، گفت: با توجه به خدمات این دانشگاه می توان گفت که ارتقای فرهنگی جامعه مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین بین 4 تا 5 میلیون زائر از مرز مهران تردد می کنند که خدمت رسانی به زوار برگ زرینی بر افتخارات استان می افزاید که در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و مهران یکی از تاثیرگذارترین نهادهای استان در بحث اربعین بوده و هستند.

ولدبیگی افزود: علیرغم اینکه استان ایلام صاحب یکی از غنی ترین فرهنگ‌ها در کشور است و مزیت های زیادی در گردشگری مذهبی دارد، ولی در بحث جذب توریست در مهران و حتی در استان تا کنون با وجود کارهایی که صورت گرفته، اقدامات موثری انجام نگرفته است.

این مسئول افزود: زحمات شبانه روزی دکتر عباسی رئیس واحد ایلام و تیم تلاشگر ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بر کسی پوشیده نیست و توانسته اند بستر فرهنگی مناسبی را به وجود آوردند.

وی خاطرنشان کرد: در یک برهه زمانی کسانی به دنبال تضعیف کردن جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی بودند و با سیاست های غلط و ایجاد دانشگاه های یکشبه که مثل قارچ رشد باعث ضربه شدید به دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

امام جمعه مهران دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که امروز به عنوان یک مرکز علمی اثرگذار در خدمت مردم است.

ولدبیگی از دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا کرد که بحث تقویت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران را در دستور کار قرار دهند و گفت: حقیقتا مرکز مهران فقط با مساعدت ها و کمک های پروفسور عباسی رئیس واحد ایلام سر پا مانده است منتها اگر بتوان جایگاه تحصیلات تکمیلی را در این مرکز تقویت کرد، می تواند کمک شایانی به این مرکز محروم کند.

حجت الاسلام هاشمی هم با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی و توجه به این موضوع که باید به شهرهای مرزی همچون مهران که در نقطه ایثار هستند کمک‌های ویژه ای انجام شود، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی و جناب دکتر میرزاده هم توجه ویژه ای به ایلام دارند و مورد استان ایلام نظر مثبت ومساعدی دارند.

وی افزود: بحث گردشگری جنگ یک فرصت ویژه برای مهران است چون در بحث کله قندی و قلاویزان می تواند خیلی موثر باشد.

در ادامه این دیدار صمیمی فرماندار مهران گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تمام قد در خدمت زوار اربعین حسینی قرار داشته است.

مراد ناصری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران باید ویترین دانشگاه آزاد اسلامی کشور باشد و الحمدلله نگاه مسئولان استان به این مرکز نگاه مثبتی است.

وی گفت: در حد توانم در خدمت مجموعه دانسگاه آزاد اسلامی مهران بوده ام و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

رئیس واحد ایلام هم گفت: موضوع توسعه تحصیلات تکمیلی در مرکز مهران از اولویت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و در تلاش هستیم با آماده کردن زیر ساخت لازم در این زمینه این مرکز را تقویت کنیم.

شهریار عباسی بسیان کرد: با توجه به سفر پر خیر و برکت دکتر طه هاشمی معاون دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد پروژه گردشگری و ساخت مجتمع رفاهی برای زوار، قطعا وضعیت مهران متحول خواهد شد.

20101

کد خبر: 649603

وب گردی

وب گردی