این داروها «بیمه» نیستند حتی اگر ساخت ایران باشند!

برخی مواقع بیماران با داروهایی مواجه می‌شوند که تحت پوشش بیمه نیستند،درحالیکه برخی از این داروها حتی تولید داخل هستند؛که در این زمینه یکی از مسؤلان سازمان غذا و دارو درباره عدم پوشش بیمه‌ای این داروها علی‌الخصوص داروهای تولید جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، طی تماس‌های از طرف بیماران دچار بیماری MS مبنی بر اینکه به تازگی داروهای در این حوزه بیماری وارد بازار دارویی کشور شده است ولی بیمه‌ها پوشش نمی‌دهند.

براین اساس یکی از این افراد گفت که به تازگی دو قلم دارو با عنوان «دیفوزل» و «دی متیل فومارات» که توسط یکی از شرکت داروسازی ایرانی نیز ساخته شده است وارد بازار دارویی شده است ولی بیمه‌ها پوشش نمی‌دهند.

در این رابطه مصطفی کریمی - قائم مقام اداره کل نظارت بر ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: این داروها به تازگی ساخته و تولید داخلی هستند و متعاقباً باید وارد بازار دارویی شود تا پزشکان با این دارو آشنا شوند تا پس از معرفی مناسب روند بیمه ای و پوشش آن توسط سازمانهای بیمه گر صورت پذیرد و این یک روندی است که برای تمام داروها صورت می‌پذیرد که متعاقباً زمان خاص خود را براساس کارهای کارشناسی توسط بیمه‌ها باید صورت پذیرد.

20103

کد خبر: 649687

وب گردی

وب گردی