کشف 1 تن و 200 کیوگرم کیلوگرم انواع مواد مخدر/دستگیری ۳ قاچاقچی در عملیات مشترک

رئیس پلیس پایتخت از کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری سه قاچاقچی در عملیات مشترک با فرماندهی انتظامی استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به جزئیات عملیات شب گذشته پلیس مواد مخدر پایتخت که منجر به دستگیری سه سوداگر مرگ شد، گفت: طی یک عملیات مشترک، پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران و فرماندهی انتظامی استان فارس، یک تن و ۱۰۶ کیلو حشیش و تریاک در شیراز و در دو عملیات جداگانه پلیسی دیگر ۹۶ کیلو انواع مواد مخدر کشف و متهمان پرونده پس از دستگیری در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

او در تشریح عملیات مشترک پلیس پایتخت در استان فارس گفت: پس از چندین ماه عملیات اطلاعاتی و تحقیقات صورت گرفته از سوی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مشخص شد که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای و سابقه‌دار مواد مخدر سعی دارد مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را به تهران ترانزیت کند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: شب گذشته مأموران پلیس در ادامه موفق شدند با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در عملیاتی مشترک و هماهنگ در محور مواصلاتی شیراز به سمت تهران محدوده پل فساء از خودروی کامیون یک متهم یک تن و ۱۰۶ کیلوگرم حشیش و تریاک کشف کنند.

او افزود: راننده این خودرو که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر بود در همان لحظه اول عملیات دستگیر شد و این مقدار مواد مخدر نیز از یک دستگاه غلطک راهسازی که به عنوان محموله خودروی کامیون در حال انتقال بود، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در دو عملیات جداگانه دیگر پلیسی نیز مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موفق شدند در مجموع ۹۴ کیلوگرم تریاک و هروئین کشف کنند.

ساجدی‌نیا گفت: در پی اطلاع مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در خصوص فعالیت یک قاچاقچی حرفه‌ای که قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به تهران را دارد، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با یک دستگاه تریلر پس از بارگیری مواد مخدر به سمت تهران در حال حرکت است که بلافاصله هماهنگی‌های قضایی صورت گرفت و تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی، در نهایت خودروی متهم در محور بزرگراه آزادگان شناسایی و متعاقباً ضمن دستگیری متهم، از خودروی وی بازرسی به عمل آمد که طی آن ۷۳ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

ساجدی‌نیا در ادامه با اشاره به سومین عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در محدوده جنوب غرب تهران، گفت: با ارجاع چندین فقره گزارش مردمی مبنی بر توزیع مواد مخدر در محدوده جنوب غرب تهران و فعالیت مجرمانه یکی از عناصر اصلی تهیه و توزیع هروئین در این محدوده، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بکارگیری شیوه‌های نوین اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شهر تهران شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، ۲۱ کیلوگرم هروئین به همراه سه دستگاه ترازوی مخصوص توزیع مواد مخدر و یک عدد گاز اشک‌آور کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهمان در بازجویی‌های انجام شده و تشکیل پرونده، گفت: تمامی متهمان این سه پرونده در حال حاضر برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شده‌اند.

20106

کد خبر: 649730

وب گردی

وب گردی