مجلس دهم تحقق عدالت جنسیتی را تصویب کند/ به حاشیه راندن زنان همچنان مشهود است

 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: نقش برجسته زنان در توسعه به عنوان یک متغیر کلان کشوری لحاظ نشده و به حاشیه راندن زنان همچنان در همه کشورها به ویژه کشورهای درحال توسعه مشهود است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،شهیندخت مولاوردی عصرچهارشنبه درمراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی ارتقای مهارت های علمی و عملی زنان درمجامع بین المللی افزود: همه ما باید قبول کنیم که رفع مشکلات و آسیب ها بدون توان افزایی و مشارکت زنان میسر نیست.
او ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه زنان برای اهمیت دادن به این قشرانجام شده است که می توان روز جهانی زن و روز منع خشونت علیه زنان را از جمله این اقدامات عنوان کرد که مجموعه آنها درحال انجام است.
او افزود: البته صرف نظر از این اقدامات برای بهبود وضعیت زنان و ریشه کن کردن مشکلات آنان باید مجال بیشتری به آنان بدهیم تا میزان تاثیرگذاری آن را در جامعه شاهد باشیم.
مولاوردی درادامه با بیان اینکه برای خشونت علیه زنان نیز اقداماتی انجام شده، گفت: به این نتیجه رسیده ایم که از نظر ارائه راهکارهای علمی، خدمات خوبی برای بهبود وضعیت زنان انجام نشده و همه موارد نقض حقوق زنان است، اما برای ایجاد حساسیت در حوزه زنان قدم های خوبی برداشته شده است.
او ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی مهارت های علمی و عملی برای بانوان فرصت خوبی است تا آنان بیشتر دیده شوند و از فرصت های مدیریتی نیز استفاده کنند ، چراکه یکی از دلایل عدم استفاده بانوان در مناصب مدیریتی و بین المللی نداشتتن تجربه از سوی بانوان است.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: برگزاری این دوره های آموزرشی می تواند در جبران کمبود تجربه ها و دسترسی عادلانه زنان به مناصب مدیریتی تاثیرگذارشود.

مجلس دهم تحقق عدالت جنسیتی را تصویب کند
مولاوردی درادامه با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه های ما در برنامه ششم توسعه تحقق عدالت جنسیتی است، گفت: امیدواریم مجلس دهم این موضوع را محقق کند چراکه چالش عدالت جنسیتی در جامعه وجود دارد.
او درادامه با بیان اینکه مقوله حقوق زن و چالش هایی که وجود دارد برکسی پوشیده نیست افزود: حساسیتی که مساله زن در جهان اسلام دارد اهمیت نقش زنان را میرساند که آنان می توانند در تمامی امور زندگی از جمله خانواده و جامعه نقش موثری داشته باشند.
مولاوردی افزود: بعضا موضوع زنان بیش از آنکه اجتماعی باشد به سمت سیاسی می رود و این موضوع حساسیت برانگیز می شود.
او درادامه با بیان اینکه ما متاسفانه شاهد جایگزینی مردسالاری نو به جای مردسالاری سنتی هستیم گفت: فرهنگ مردسالاری در زنان هم مشاهده می شود به طوری که در یکی از انتخابات اردن حتی یک زن رای نیاورده بود و این نشان می دهد که زنان می خواهند که مردان حاکم باشند که باید دیدگاه زنان در این زمینه تغییر کند.
مولاوردی یکی دیگر از چالش های جدی زنان در جهان را اینگونه مطرح کرد و گفت: بنیادگرایی مذهبی و افراطی اکنون بلاهای زیادی بر سر زنان آورده است و تحت لوای دین و سو استفاده از دین برای زنان مشکلات جدی بوجود می آورند.
دومین دوره آموزشی ارتقای مهارت های علمی و عملی زنان در مجامع بین المللی با حضور 50 نفر از بانوان سازمان های دولتی و غیر دولتی از اواسط اردیبهشت سال جاری و امروز 12 خردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه به کار خود پایان داد.
20106

کد خبر: 649745

وب گردی

وب گردی