احداث کارخانه باتری سازی فولکس واگن

در پی افزایش چشمگیر تقاضای خودروهای الکتریکی در سال های اخیر، فولکس واگن تصمیم گرفته تا خود با ساخت یک کارخانه باتری سازی از تولید خودروهای سبز حمایت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان خبری خودرو، مسلما فولکس واگن به بعد از، از یاد رفتن رسوایی خودروهای دیزلی می اندیشد و می خواهد تمرکز ویژه ای را بر روی خودروهای دوستدار محیط زیست نماید. اما می خواهد با هدف کاهش هزینه های تولید و عدم اتکای بیش از حد به تامین کنندگانی همچون پاناسونیک، ال جی و سامسونگ کارخانه چند میلیارد یورویی باتری سازی خودش را احداث کند.

شایعات نیز حاکی از آن است که مقام مسئول در هیئت مدیره گروه فولکس واگن نیز با چنین طرحی موافق هستند و به دنبال تصویب آن هستند. یکی از مدیران فولکس واگن که نخواست نامش فاش شود گفت: ما به دنبال انجام اقدامات بزرگی هستیم که بتواند ما را در صدر صنعت خودروسازی جهان قرار دهد.

از سویی بایستی یادآوری کرد که همان طور که در اخبار همین سایت اشاره شد شرکت خودروسازی تسلا نیز در آستانه افتتاح کارخانه بزرگ باتری سازی خود در نوادای امریکا است.

فولکس واگن در نظر دارد تا سال 2020 دست کم 20 محصول الکتریکی هیبریدی را روانه بازار کند و فروش خودروهای سبزش تا سال 2025 را به یک میلیون دستگاه برساند.

401

کد خبر: 649786

وب گردی

وب گردی