نشست آرمان‌های امام خمینی (ره) در واحد علوم و تحقیقات/مددی: باید به نقش تاریخ‌سازی مکتب امام خمینی (ره) توجه کرد

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آنچه مهم می‌نماید، این است که با مرور زمان نگاهمان به امام (ره) و آرمان‌های امام راحل باید تاریخ‌ساز شود. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر جواد مددی در نشست آرمان‌های امام خمینی (ره) که در مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات و به همت معاونت دانشجویی فرهنگی برگزار شد، ادامه داد: شاید اگر از کسی بپرسید چه تصویری از مکتب فکری امام (ره) در ذهن دارید در پاسخ بگوید یک فرد عابد، سیاسی، انقلابی و دیگر موارد.... اما غافل از این که ایشان علاوه بر داشتن شخصیتی تاریخی، شخصیتی تاریخ‌ساز نیز بودند.

مددی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در روند تاریخی جهان تغییر ایجاد کردند، افزود: بسیاری از مراکز فکری جهان برای تصمیم گیری به نحوی به افکار امام راحل تمسک می‌جویند. شاید ایجاد فرقه‌های انحرافی مثل داعش، انحراف افکار از مکتب و تفکر امام باشد.

وی اضافه کرد: افکار امام را در دو بعد می‌توان مورد بررسی قرار داد. بعد اول در تاریخ ایران است که امام در انقلاب، برای گروه‌هایی با تفکر دین داری، استقلال طلبی و یا آزادی خواهی، جایگاهی قائل و افکار آنان در این انقلاب متجلی شد. بعد دوم تاریخ‌سازی امام است که در مسیر ساخت این تاریخ‌سازی هستیم.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: عوامل تاریخ‌سازی امام راحل باعث جاری شدن مکاتب امام می‌شود. شاخص‌های این مکاتب شامل جامعه توحیدی، تلفیق اخلاق، فقه، سیاست، عرفان و وحدت و در نهایت جامعه مبتنی بر عقلانیت و نوآوری است.

مددی گفت: هرچه از زمان امام (ره) فاصله می‌گیریم، نباید نگاه ما به مکاتب ایشان تاریخی باشد بلکه نگاه ما باید تاریخ‌ساز باشد.

20101

کد خبر: 649832

وب گردی

وب گردی