دلایل کاهش رغبت اروپایی ها به خودروهای دیزلی

 پس از رسوایی فولکس واگن مشتریان اروپایی به تدریج شروع به روی گرداندن از خودروهای دیزلی کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان خبری خودرو، فناوری فوق در سال های اخیر بسیار مورد توجه خریداران اروپایی بوده به طوری که بیش از نیمی از بازار خودروهای جدید به آن ها اختصاص داشته است. در واقع دیزل به عنوان جاگزینی سبزتر و به عنوان سوختی کم مصرف تر و با آلایندگی پایین تر مطرح بوده است اما افشای مسئله تقلب فولکس واگن مردم را به خرید این دست خودروها بی میل کرد و حتی بسیاری ترجیح دادند که انواع دیگری از وسایل نقلیه را خریداری کنند.

طبق آمارهای جمع آوری شده توسط LMC Automotive سهم خودروهای دیزلی در بازارهای ماه آوریل اروپای غربی افتی 50 درصدی داشته است. همچنین در چهار ماهه ابتدایی سال نیز این رقم افتی 2.2 درصدی را تجربه کرده حاکی از عدم اقبال مشتریان به این دست وسایل نقلیه است.

البته شاید این کاهش ناشی از تلاش دولت ها برای جلب توجه مردم به خودروهای برقی است به عنوان مثال می تواند به یارانه های قابل توجه دولت آلمان خریداران خودروهای برقی اشاره کرد. در واقع اگرچه این حمایت ها توفیق چندانی را برای سازندگان خودروهای برقی نداشته و مردم همچنان با احتیاط به سمت محصولات آنان می روند ولی باعث کاهش رغبت عمومی به خودروهای دیزلی شده است .

601/401

کد خبر: 649871

وب گردی

وب گردی