احداث ایستگاه های سوخت هیدروژنی/توتویا و هوندا، اولین تولیدکنندگان خودروهای هیدروژنی

True zero در تلاش برای متقاعد کردن مشتریانش به استفاده از خودروهای سبز اقدام به احداث تاسیسات سوختگیری هیدروژنی در سراسر ایالت کالیفرنیا کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان خبری خودرو، این برند کالیفرنیایی که متعلق به شرکت تازه تاسیس first element fuel است تصمیم دارد زیر ساخت های لازم برای خودروهای هیدروژنی در سراسر ایالت کالیفرنیا توسعه دهد و به گفته خود بزرگترین بهانه نخریدن خودروهای هیدروژنی را برای مشتریان رفع کند. طبق برنامه اولیه قرار است تعداد 19 ایستگاه سوخت تا پایان سال 2015 احداث شود اما تاکنون مشکلات و موانع فنی کمی کار آن را عقب انداخته است. جوئل اوانیک ، مدیر این شرکت و از متخصصین اسبق شرکت های جنرال موتور و هیوندای گفت: این مسائل رخ می دهد. حتی اگر ما یک، اغذیه فروشی هم باز می کردیم این مشکلات وجود داشت. تاکنون 15 جایگاه سوختگیری True zero آماده به کار شده و کار چهار واحد دیگر نیز تا پیش از شروع سال جدید آغاز می گردد.

این پروژه با پشتیبانی مالی 27.6 میلیون دلاری کمیسیون انرژی کالیفرنیا آغاز شده و شرکت هایی مثل تویوتا و هوندا نیز در آن فعالیت دارند. این دو خودرو ساز که اولین تولید کنندگان خودروهای هیدروژنی بودند جمعا مبلغ 13.8 میلیون دلار به پروژه مذکور کمک کرده اند. در حال حاضر تعداد 210 خودروی هیدروژنی میرایی و 100 شاسی بلند هیدروژنی توسان در کالیفرنیا به فروش رسیده و قرار است تا آخر سال هوندا کلریتی نیز وارد بازار شود.

601/401

کد خبر: 649882

وب گردی

وب گردی