ورود محصول جدید پژو به بازار/رونمایی پژو از آینده خودروهای برقی

گروه پژو سیتروئن از برنامه‌ی جدید خود برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پرشین خودرو، گروه خودروسازی پژو سیتروئن که با نام PSA شناخته می شود از برنامه‌ی خود برای توسعه‌ی محصولات هیبرید پلاگین و برقی رونمایی کرد. در این برنامه که با همکاری شرکت چینی دانگ فنگ اجرا خواهد شد، بر روی استفاده از پلتفرم‌های ماژولار تاکید شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها گروه پژو سیتروئن تا سال ۲۰۲۱، این شرکت چهار مدل تمام برقی و هفت خودروی پلاگین هیبرید را تولید و عرضه خواهد کرد.

نخستین قدم این برنامه نیز پژو ۳۰۰۸ است که آغاز کننده‌ی راه محصولات برقی و پلاگین هیبرید در این مجموعه است. پژو ۳۰۰۸ کراس‌اوور جدیدی است که ورود آن به بازار برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

خودروهای الکتریکی جدید پژو سیتروئن بر روی دو پلتفرم جهانی این شرکت ساخته خواهند شد. نخستین پلتفرم EMP2 نام دارد که در پژو ۳۰۸ و سیتروئن C4 نیز استفاده شده است. دومین پلتفرمی که به کار گرفته خواهد شد، CMP نام دارد و پلتفرمی کاملا جدید و از نوع ماژولار است. در طراحی و تولید این پلتفرم پژو سیتروئن از همکاری و کمک شرکت دانگ فنگ نیز استفاده کرده است.

پلتفرم CMP به طور مشترک توسط پژو سیتروئن و دانگ فنگ به عنوان پایه برای خودروهای کوچک و کراس‌اوور‌ها کامپکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این احتمال می‌رود که نسل آینده‌ی پژو ۲۰۸ و سیتروئن C3 نیز روی این پلتفرم ساخته شوند.

پلتفرمی با نام e-CMP نیز بر اساس CMP ساخته خواهد شد که یک پلتفرم ویژه برای خودروهای تمام برقی است. این پلتفرم پذیرای چهار مدل خودروی تمام الکتریکی پژو سیتروئن خواهد بود. PSA ادعا می‌کند که خودروهای برقی این شرکت دارای شعاع حرکتی تا ۴۵۰ کیلومتر خواهند بود و از قابلیت شارژ فوق سریع نیز در آن‌ها استفاده خواهد شد. با استفاده از شارژ فوق سریع می‌توان به ازای هر دقیقه شارژ کردن باتری‌ها مسافت ۱۲ کیلومتر را پیمود.

چهار خودروی تمام برقی که بر اساس پلتفرم e-CMP ساخته خواهند شد، تا سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه ‌می‌شوند و گمان می‌رود که نخستین مدل در سال ۲۰۱۹ به تولید برسد.

پلتفرم EMP2 در به ثمر نشستن برنامه‌ی پژو سیتروئن نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد و بیشترین تعداد خودرو روی این پلتفرم ساخته می‌شوند. هم اکنون نیز تعدادی از مدل‌های پژو، سیتروئن و دانگ‌فنگ در حال تولید با استفاده از این پلتفرم هستند.

پلتفرم EMP2 برای استفاده در محصولات کامپکت و لوکس طراحی شده است و تا سال ۲۰۲۱ هفت مدل خودروی پلاگین هیبرید روی آن ساخته خواهند شد. شاسی‌بلند ۳۰۰۸ که در روزهای اخیر رونمایی شده است، به عنوان نخستین محصول پلاگین هیبرید این کمپانی شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

پزو سیتروئن همچنین اعلام کرده که روی پلتفرم EMP2 تعدادی خودروی SUV و کراس‌اوور پلاگین هیبرید ساخته خواهد شد که توانایی حرکت تا شعاع ۶۰ کیلومتری را تنها با اتکا به نیروی برقی خواهند داشت. همچنین در بخش مصرف سوخت نیز این خودروها تا ۴۰ درصد نسبت نمونه‌های غیر هیبریدی شان کم‌مصرف‌تر خواهند بود.

مدل‌های پلاگین هیبرید جدید پژو سیتروئن برای شارژ شدن باتری‌های خود تنها به چهار ساعت زمان نیاز دارند؛ البته در صورت استفاده از سیستم شارژ سریع، این زمان به دو ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر اجرایی بخش تحقیق و توسعه‌ی پژو سیتروئن درباره‌ی خودرو‌های برقی این گروه گفت: این خودروها که نسل بعدی محصولات هیبریدی ما هستند، با عرضه در کنار مدل‌های عادی شرکت، تنوع محصولات را افزایش خواهند داد و به این ترتیب مشتریان پژو سیتروئن امکان انتخاب خودروی مورد نظر را براساس نیازهایشان خواهند داشت. گروه پژو سیتروئن با این برنامه‌ریزی نه تنها موقعیت خود را در این بخش از بازار محکم خواهد کرد، بلکه نقش این شرکت را در زمینه‌ی انرژی‌های نو نیز پررنگ‌تر از قبل خواهد کرد.

عرضه‌ی اولین نمونه از محصولات برقی و هیبریدی پژو ستیروئن از سال ۲۰۱۹ در اروپا و چین آغاز می‌شود.

601/401

کد خبر: 649912

وب گردی

وب گردی