مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) آغاز شد

مراسم بزرگداشت بیست‌ و هفتمین سالگرد رهبر کبیر انقلاب در مرقد امام راحل آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بزرگداشت بیست‌هفتمین سالگرد رهبر کبیر انقلاب در مرقد امام راحل آغاز شد.

این مراسم دقایقی پیش با تلاوت آیاتی از کلام الله آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

در ادامه پس از مداحی سخنرانی سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) را خواهیم داشت.

سیر بیماری امام خمینی از روز اول خرداد ماه سال 1368 ه. ش. به طور جدی آغاز شد و تیم پزشکان تصمیم به جراحی دستگاه گوارش ایشان گرفتند. پس از عمل جراحی بیماری درمان نشد و سرانجام امام خمینی در ساعت 20/22 روز شنبه سیزدهم خرداد ماه سال 1368 به ملکوت اعلا پیوست.

با ارتحال امام خمینی، گویی زلزله‌‏ای عظیم رخ داده است، بغض‌ها ترکید و سرتاسر ایران و همه کانون‌هایی که در جهان با نام و پیام امام خمینی آشنا بودند، یکپارچه گریستند و بر سر و سینه زدند. وداع مردم با امام خمینی در روز و شب پانزدهم خرداد 1368، با حضور میلیون‌ها نفر از مردم تهران و سوگوارانی که از شهرها و روستاها آمده بودند، در محل مصلای امام خمینی برگزار شد.

هیچ اثری از تشریفات بی‏ روح مرسوم در مراسم رسمی نبود. همه چیز بسیجی و مردمی و عاشقانه بود. سرتاسر اتوبان و راه‌های منتهی به مصلی مملو از جمعیت سیاه پوش بود. پرچم‌های عزا بر در و دیوار شهر آویخته و آوای قرآن از تمام مساجد و مراکز و ادارات و منازل به‏ گوش می‏‌رسید. در نخستین ساعت بامدادِ شانزده خرداد، میلیون‌ها تن به امامت آیت‏ الله‏ العظمی گلپایگانی (ره) با چشمانی اشکبار بر پیکر امام نماز گزاردند. مراسم تشییع امام خمینی از مصلی تا مرقد امام خمینی در جنب بهشت زهرا ـ مزار شهیدان انقلاب اسلامی ـ که به حرم امام خمینی مشهور است، با احساسات غیر قابل کنترل مردم برگزار شد و پیکر مطهر امام خمینی به خاک سپرده شد.

202/201

کد خبر: 649945

وب گردی

وب گردی