خبرگزاری اجی ایتالیا: هزاران ایرانی در مراسم سالگرد امام خمینی شرکت کردند

خبرگزاری 'آجی' ایتالیا با انتشار گزارشی از سالگرد امام خمینی' نوشت: ده ها هزار ایرانی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد درگذشت امام خمینی (ره) ، چهره کلیدی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری اجی ایتالیا افزود: امام خمینی چهره ای است که امروز نیز از سوی حامیان رژیمی که از سال 1979 تاسیس شد، مورد تکریم قرار دارد، چهره ای که دو روح این کشور دور آن حرکت می کنند.

اجی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم یادبود امام اظهار داشت: وحدت و تمامیت ارضی ایران امروز مدیون نفوذ زیاد رهبر معظم (امام خمینی) است. امروز با وجود تمام بی ثباتی هایی که در منطقه و در جهان اسلامی وجود دارد، کشوری آرام و با ثبات داریم.
آجی افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته، هزاران نفر در حرم با ابهت امام خمینی برای برگزاری مراسم درگذشت بنیانگذار ایران معاصر گرد هم آمدند، زنان بسیاری با لباس های سیاه رنگ دیده می شوند و در خیابان ها نیز پارچه های سیاه و تصاویر رهبر آویخته شده است.
آجی نوشت: رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه به مناسبت درگذشت امام اظهار داشت که انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه میراثی است که امام خمینی از خود بجای گذاشت. امام خمینی علیه قدرت های بزرگ و استبدادی و در دورانی تاریک و سرکوبی تاریخی ایران قیام کرد.
آجی نوشت: روحانی معتدل سعی کرد تا دو روح کشور را با هم آشتی دهد و از ایرانی ها دعوت کرد تا از اینکه صهیونیست ها و قدرت های استبدادی چهره ای دروغین از ملت ایران، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی جلوه دهند جلوگیری کنند.
اجی افزود: به عقیده روحانی، امام خمینی علیه مردانی که به قران و اصول اسلامی و فرهنگ آن احترام نمی گذاشتند و حتی به درخواست ملت و اراده آن توجهی نداشتند قیام کرد. اما ایران امروز، شرایط و جامعه ایرانی بطور ریشه ای تغییر کرده است. ایران توافق هسته ای را امضا کرد و با شیطان بزرگ به توافق رسید وشاید به سوی یک صحنه جدید تاریخی گام بردارد.

202/201

کد خبر: 650073

وب گردی

وب گردی