معاون فرهنگی واحد ورامین-پیشوا: دانشگاه ها موثرترین نقش را در ترویج افکار و اندیشه های امام (ره) بر عهده دارند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با اشاره به نقش دانشگاه ها در ترویج افکار امام (ره) به نسل جوان گفت: امام (ره) جمله ای دارند که می فرمایند: دانشگاه ها مبدا تمامی تحولات هستند. این جمله خود گویای بسیاری از مطالب است. به همین دلیل دانشگاه نه تنها خود را در انتقال ارزش ها و آرمان حضرت امام (ره) به دانشجویان سهیم می داند بلکه موثرترین نقش را در این زمینه بر عهده دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید احمد حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با اشاره به نقل دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج افکار و اندیشه های بنیان گذار انقلاب اسلامی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت امام خمینی (ره) تاسیس شد. دانشگاهی که با تایید ایشان توانست در سراسر کشور رسوخ کند و دانش را به تمامی نقاط ایران بکشاند. هر ساله سعی کرده ایم به طرق مختلف نسل جوان را با شخصیت امام (ره) آشنا کنیم و به آنها نشان دهیم که امام راحل چگونه از دانشگاه حمایت می کردند و معتقد بودند که نسل جوان ما باید آماده باشد و علوم مختلف را فرا گیرد.

او در رابطه با برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در ایام سالگرد امام خمینی(ره) گفت: هر سال همایشی در رابطه با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد برگزار می کردیم اما امسال به جهت اینکه ترم ها تغییر کرد و دانشجویان زودتر تعطیل شدند تصمیم گرفتیم که این موضوع را به ترم تابستان موکول کنیم.

احمدی ادامه داد: بروشوری را به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی برای توزیع در میان شرکت کنندگان در راهپیمایی تنظیم کردیم تا ارتباطی دانشگاه با نهادهای بیرونی برقرار شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه ها وظیفه نشر اندیشه های امام (ره) را به نسل جوان برعهده دارند؟ گفت: امام (ره) جمله ای دارند که می فرمایند: دانشگاه ها مبدا تمامی تحولات هستند. این جمله خود گویای بسیاری از مطالب است. به همین دلیل دانشگاه نه تنها خود را در انتقال ارزش ها و آرمان حضرت امام (ره) به دانشجویان سهیم می داند بلکه موثرترین نقش را در این زمینه بر عهده دارد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: نسل جوان ما باید از اندیشه های بنیان گذار انقلاب در تمامی مسایل داخلی و خارجی اشراف داشته باشد و با فراگیری دانشی در این رابطه باید بتواند نقش خود را در جامعه ایفا کند بنابراین دانشگاه ها پایه گذار دانش و تفکری هستند که به دانشجویان منتقل می شوند از همین رو دانشگاه ها باید نقش خود را به خوبی در انتقال اندیشه های بنیان گذار انقلاب ایفا کنند.

او در رابطه با اینکه چطور می شود اندیشه های امام راحل را با زبان خود دانشجویان به آنها منتقل کرد گفت: دانشگاه ها می توانند ابعاد شخصیت امام (ره) از طریق کارکارشناسی، گفت و گوها، میزگردها، همایش ها و ... به نسل جوان بازگو کنند تا نسل جوان امام را به خوبی بشناسد و به ابعاد زندگی و افکار امام پی برد.

20104

کد خبر: 650094

وب گردی

وب گردی