انتقاد به طرح شهرداری برای بزک کردن پیاده‌راه 17 شهریور

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران جزئیات طرح شهرداری برای بهسازی و ساماندهی پیاده راه 17 شهریور را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مجتبی شاکری در مورد طرح پیشنهادی شهرداری تهران برای ساماندهی پیاده راه 17شهریورگفت: طرح ارائه شده از سوی شهرداری تنها بر افزودن ساختارهای فرهنگی به این پیاده راه برای جلوه دهی بیشتر تمرکز داشته است.

او با بیان اینکه این اقدام و طرح شهرداری تدلیس ماشه و بزک کردن مجموعه است گفت: پیاده راه 17 شهریور به لحاظ جامعه شناختی و کارشناسی مشکل دارد چرا که نمی‌شود تنها با بستن سر و ته خیابان و حفظ بافت موجود این خیابان را به راسته فرهنگی بدل کرد.

شاکری با بیان اینکه رنگ آمیزی و سنگ کردن کف خیابان موجب تغییر رفتار مردم راسته فرهنگی نمی‌شود افزود: عمده مشکل این راسته نداشتن پیوست مطالعاتی است و حالا پروژه بدون این پیوست اجرایی شده و به مشکلاتی برخورد کرده است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه نبود پیوست های مطالعاتی در اجرای پروژه ها، مشکل متقابل بین شورا و شهرداری است گفت: نباید همه تقصیرها را بر دوش شهرداری انداخت چراکه اعضای شورا نیز نباید بدون قانع شدن و پیوست، طرحی را برای اجرا وارد بودجه کنند.

او افزود: اکثریت غریب به اتفاق پروژه‌های شهری، پیوست زیست محیطی، فرهنگی و... ندارد اما متاسفانه در شورا تصویب و ردیفهای بودجه برای آن در نظر گرفته می شود.

20106

کد خبر: 650112

وب گردی

وب گردی