بررسی پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان فردا/حداقل حقوق دریافتی آنها به 900 هزار تومان خواهد رسید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان فردا در هیئت دولت بررسی و تعیین می شود، گفت: حداقل حقوق دریافتی این افراد به ۹۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید تقی نوربخش درباره افزایش حقوق بازنشستگان افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۴ حقوق مستمری بگیران این سازمان ۶۷ درصد افزایش یافته است اما این رقم در ۸ سال قبل از آن فقط ۴۳ درصد افزایش یافت و نمی توان این عقب ماندگی را جبران کرد.

او با اشاره به اینکه همه نقصان‌های معیشتی را می‌پذیریم، گفت: به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بازنشستگان عذرخواهی می کنم اما تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با افزایش متناسب مستمری‌ها براساس قانون و مزایای جنبی بخشی از مشکلات آنان را جبران کنیم.

او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه تامین می شود، گفت: ۵۰ درصد مستمری بگیران سازمان حداقل حقوق را دریافت می کنند که البته این افراد در زمان اشتغال کمترین میزان حق بیمه را پرداخت می کرده اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درمورد مزایای دیگر اختصاص یافته به بازنشستگان گفت: مزایایی مانند حق خواروبار و عائله مندی، مسکن و... همچنین سفرهای زیارتی برای این افراد در نظر گرفته شده به طوری که حق خواروبار و عائله بندی از ۳۰ هزار تومان به ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نوربخش با اشاره به اینکه دربودجه سال ۹۵ سازمان اعتباری برای مسکن اجتماعی پیش بینی شده است، گفت: مستمری حداقلی بگیران سازمان براساس ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی براساس رشد حقوق و دستمزد شاغلین افزایش پیدا می کند که امسال ۱۴ درصد است.

او گفت: برای سایر سطوح درآمدی بازنشستگان نیز براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی موظف هستیم متناسب با رشد هزینه‌های زندگی و نرخ تورم افزایش مستمری صورت می گیرد، که طبق این ماده پیشنهاد افزایش ازسوی تامین اجتماعی به هیات وزیران ارائه می شود که زمان آن روز یکشنبه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بااشاره به اینکه افزایش حقوق ها اواخر خرداد پرداخت می شود، افزود: همچنین معوقات دو ماهه فروردین و اردیبهشت پس از مشخص شدن درصد افزایش‌ها در جلسه هیات وزیران در تیرماه پرداخت می شود.

او با اشاره به اینکه حداقل دریافتی بازنشستگان هرچه تصویب شود سقف آن ۷ برابر دریافتی ها است، گفت: با مزایایی که برای حداقل بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته‌ایم سرجمع دریافتی های آنها به ۹۰۰ هزار تومان خواهد رسید که این موضوع به هیات وزیران پیشنهادی شده که در روز یکشنبه بررسی می شود و در واقع یک همسان سازی با بازنشستگان کشوری انجام خواهد شد.

20106

کد خبر: 650129

وب گردی

وب گردی