مهمترین اخبار بازار سرمایه در هفته ای که گذشت

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه را در هفته‌ای که گذشت منتشر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سنا، پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه در بسته خبری پیش‌رو به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت پرداخته است.

معافیت بخش عمده فعالیت‌های بازار سرمایه از مالیات بر ارزش افزوده

سازمان امور مالیاتی در بخش‌نامه‌ای، فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازارهای خارج از بورس (مرتبط با قانون مالیات بر ارزش افزوده) را به تمامی واحدها و نهادهای مرتبط با مالیات از جمله مدیران کل امور مالیاتی استان ها، رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیر کل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران، مدیر کل امور مالیاتی مؤدیان بزرگ و اداره کل وصول و اجرا شهر تهران ابلاغ کرد.

مشاهده کل خبر

عزم دولت در تقویت اقتصاد شفاف با اعمال معافیت‌‌های مالیاتی

جعفر جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به متن بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی در خصوص فهرست مصادیق خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس ها و بازارهای خارج از بورس مرتبط با قانون مالیات بر ارزش افزوده منتشر شده از سوی سازمان بورس، گفت: از چند سال پیش، جلسات کارشناسی مشترک و متعددی بین سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان امور مالیاتی جهت تعیین مصادیق خدمات معاملات مشمول معافیت مالیاتی موضوع بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار می شد.

مشاهده کل خبر

اهم برنامه‌های نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

مهندس یاشار فروهر، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، جزییات برگزاری این نمایشگاه را تشریح کرد و به "سنا"، گفت: در حال حاضر نمایشگاه بورس، بانک و بیمه پس از هشت دوره برگزاری به یک برند بین‌المللی نمایشگاهی تبدیل شده و به نام ایران فاینکس (IRAN FINEX) شناخته می شود.

مشاهده کل خبر

بازدید مدیر عامل شرکت دیلویت از سازمان بورس و اوراق بهادار

همفری هتون، مدیر عامل بخش خاورمیانه شرکت دیلویت ( (Deloitteبا هدف همکاری های بیشتر از سازمان بورس و اوراق بهادار بازدید کرد. وی در خصوص همکاری های بیشتر اظهار داشت: بازار سرمایه ایران پتانسیل بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و شرکت دیلویت علاقه مند است تا با افتتاح دفتر نمایندگی در ایران در بازار سرمایه این کشور خدمات مالی ارائه دهد.

مشاهده کل خبر

پیشرفت بازار سرمایه ایران خیره کننده است/ استقبال از اتصال بازارها

رییس هیات مدیره شرکت KPEI میزبانی شرکت سپرده گذاری مرکزی برای برگزاری بیستمین مجمع ACG را نقطه عطفی در روابط بین المللی بازار سرمایه ایران با سایر کشورها اعلام کرد. وی هدف از حضور مقامات ارشد مقامات ارشد شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI) را توسعه همکاری های مشترک اعلام کرد و گفت: بازارهای سرمایه دو کشور مسلمان ایران و اندونزی می توانند تعامل و همکاری های خوبی در حوزه های آموزش، بازار سرمایه، گردشگری و ... داشته باشند.

مشاهده کل خبر

بازدید مدیران ارشد شرکت مدیریت دارایی سنگاپوری از بورس تهران

عصر روز شنبه، 8 خرداد ماه 95، مدیران ارشد مدیریت دارایی اُکلنر (oclaner) با همراهی مدیران تامین سرمایه امید، ضمن بازدید از تالار معاملات با قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار هیات سنگاپوری با سازو کار معاملات اوراق بهادار، ترکیب شرکت ها و صنایع و همچنین شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی و قوانین مرتبط در بورس تهران از نزدیک آشنا شدند.

مشاهده کل خبر

رونق بازار سرمایه در راه است

مصطفی حقیقی‌مهمانداری در گفت و گو با "سنا"، با تاکید بر اینکه رفع تحریم های بین المللی هرچند زمانبر است اما آثار بسیار مثبتی برای بازار سرمایه خواهد داشت، گفت: ورود سرمایه‌گذاران خارجی به این بازار یکی از مهم‌ترین آثار این اتفاق به شمار می‌رود. این عضو شورای‌عالی بورس، با اشاره به افزایش تمایل سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار پس از اجرای برجام، افزود: گروه‌های سرمایه‌گذار خارجی بازدیدهای متعددی از بازار سرمایه داشتند و به مرور در حال ورود به بازار و خرید سهام هستند.

مشاهده کل خبر

تامین مالی خرید هواپیما با پذیره‌نویسی اوراق اجاره در فرابورس

با پذیره‌نویسی اوراق اجاره دو هزار و 100 میلیارد ریالی شرکت هواپیمایی ماهان که دارای سود 21 درصد بوده و مدت اعتبار آن چهار سال است، این شرکت منابع مالی لازم را برای خرید دو فروند هواپیمای ایرباس تامین کرد. رضا نمکشناس، معاون مدیرعامل هواپیمایی ماهان در خصوص پذیره‌نویسی این اوراق اظهار کرد: با آشنایی هرچه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی کشور با بازار سرمایه و مزایای بی‌شمار ورود به این بازار برای تامین مالی طرح‌های مختلف، شاهد آن هستیم که نسبت به گذشته فعالان و بنگاه‌های اقتصادی اقبال بیشتری به این بازار نشان داده‌اند.

مشاهده کل خبر

افزایش استقبال از اوراق بهادار پس از کاهش سود بانکی/لزوم تعیین سود اوراق بر اساس میزان ریسک

میزگرد «ظرفیت‌های تامین بازار بدهی از طریق اوراق بهادار اسلامی» با حضور محمدحسین ملیحی، مدیرعملیات شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، رضا غلامعلی پور، معاون توسعه بازار شرکت فرابورس و رضا کیانی، مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران برای بررسی ابزارهای مالی اسلامی (صکوک) در بازار بدهی، توسط "ایرنا" تشکیل شد.

مشاهده کل خبر

روزهای بهتری برای مجامع در پیش است

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان در گفت و گو با "سنا" گفت: به نظر می رسد امسال فصل مجامع امیدوار کننده تر از چیزی باشد که پیش بینی می شد؛ چرا که شرکت ها عملکرد قابل قبولی داشته اند. حمیدرضا مهرآور با اشاره به اینکه تحولات سیاسی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی بنگاه ها را برطرف کند، افزود: برنامه ریزی های دولت پس از اجرای برجام برای پرداخت بدهی های خود به بنگاه ها و صنایع باعث ایجاد امیدواری شده است.

مشاهده کل خبر

رویکرد مجلس جدید به بازار سرمایه مثبت است

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، رویکرد مجلس جدید به اقتصاد واقعی کشور و بازار سرمایه را مثبت دانست. مهدی طحانی گفت: خصوصیت مجلس جدید این است که طیف اکثریت را حامیان دولت یا اصلاح طلبان در دست دارند و به نظر می رسد که مجلسی متعادل و به نوعی بهترین ترکیب را در آخرین سال ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید در چهار سال اول داشته باشیم.

مشاهده کل خبر

تدوین سازو کار قانونی شفاف، پیش فرض توسعه بازار اوراق بدهی

شاهین شایان آرانی در خصوص اهمیت بازار بدهی به "سنا"، گفت: به طور کلی بازارهای مالی به بازار اوراق سهام، بازار اوراق بدهی، مشتقه و بازار کالا تقسیم می شود. بازار سهام عادی مانند بورس لندن، بورس تهران و سایر بورس های جهان است که بر پایه مالکیت سهم قرار دارد. این کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه چهار نوع اوراق کلیدی در دنیا عرضه می شود، افزود: با این تعریف و قبول تفاوت های اوراق بدهی و اوراق مشتقه می توان گفت چهار نوع اوراق کلیدی در دنیا عرضه می شود که در دو نوع بازار معامله می شود.

مشاهده کل خبر

حاصل تکیه بر شایعات فضاهای مجازی فقط زیان است

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در خصوص تکیه برخی گروه‌های سرمایه‌گذار به شایعات و خبرهای غیر موثق شبکه های مجازی، گفت: گروه‌هایی که به دنبال کسب سودهای سریع و بالا از فضاهای هیجانی بازار سرمایه هستند به قول معروف می‌خواهند دست به قمار بزنند و هدف آنها سرمایه‌گذاری معقول از بازار سرمایه نیست. محمودرضا خواجه‌نصیری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای خرید و فروش سهام با تکیه بر خبرها و شایعات کانال های تلگرامی و شبکه های مجازی منجر به شکست می شود، تاکید کرد: دریافت سود غیر عادی، شارپ و کوتاه مدت برای سرمایه‌گذاران فقط یک رویای دست نیافتنی است و فقط نصیب گروه‌هایی می‌شود که سرمایه‌گذاری های ناسالم دارند و از قدرت رانت برخوردارند.

مشاهده کل خبر

نشانه‌های بازگشت ثبات و تمایل به خرید در بازار دیده می‌شود

محسن نقدی بابایی با اشاره به رکود نسبی در سال جدید، گفت: نکته ای که سهامداران در این مقطع زمانی باید دقت داشته باشند این است که رکود نسبی بازار در سال جدید که به واسطه رشد خیره کننده ماه های پایانی سال قبل بود، هم اکنون از بین رفته و نشانه های بازگشت ثبات و تمایل به خرید در بازار دیده می شود. این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به افزایش قیمت جهانی نفت در کنار کاهش سود بانکی گفت: این دو عنصر می تواند از جمله مهمترین نکات مثبت بازار در سال جاری قلمداد شود.

مشاهده کل خبر

نگاهی بر همایش "اصلاحیه قانون مالیات‎های مستقیم در عرصه عمل"

انجمن حسابداران خبره ایران با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان امور مالیاتی کشور "همایش اصلاحیه قانون مالیات‎های مستقیم در عرصه عمل" سه‌شنبه، 11 خرداد، در محل سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار کرد. مالیات و بازار سرمایه: تجدید ارزیابی دارایی‌ها، محورها و فرآیند اصلاح قانون مالیت‌های مستقیم، مالیات اشخاص خارجی، رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک، معافیت‌های مالیاتی، جرم مالیاتی و مالیات املاک و مستغلات و معافیت‌های مالیاتی از جمله محورهای بحث در این همایش بود.

مشاهده کل خبر

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

ارتقای سواد مالی جامعه و فرهنگ سازی برای آتیه اندیشی مهمترین اولویت این جشنواره است، برای تحقق این امر مهم نقش رسانه‌ها و همراهی و هم افزایی با حوزه های مالی و سرمایه ای کشور از یک سو و جامعه پذیری شهروندان در عرصه های گوناگون مالی و سرمایه ای ضروری است. به منظور تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران این حوزه ها و تقویت تعامل کارشناسان و مدیران مالی و بازار سرمایه با رسانه‌ها، «نخستین جشنواره رسانه‌های‌ بورس، بانک و بیمه» توسط شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و اوراق بهادار تیرماه امسال همزمان با نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می شود.

مشاهده کل خبر

401/602

کد خبر: 650216

وب گردی

وب گردی