استفاده از کفشدوزک برای جلوگیری از جمعیت مگس‌های سفید/ برخورد قاطع با قطع درختان تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: پارازیت های طبیعی مانند رها سازی کفشدوزک ها در برخی نقاط شهر می تواند منجر به جلوگیری از انتشار مگس های سفید شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، محمد حقانی گفت: طی سال های اخیر با گرم شدن هوا شاهد گسترش مگس های سفید در شهر هستیم و انتظار شهروندان این است که شهرداری تهران با بهره گیری از راهکاری جلو جمعیت این مگس ها را بگیرد.

او افزود: در منطقه 9 تهران راهکار قابل توجهی در دستور کار مسئولان منطقه قرار گرفت و تا حدود زیادی نیز جلو افزایش جمعیت مگس های سفید گرفته شد اما مشخص نیست چرا این روش گسترش پیدا نکرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاربردی بودن روش گسترش پارازیت های طبیعی در کاهش جمعیت مگس های سفید گفت: کفشدوزک ها به عنوان پارازیت های طبیعی می توانند در کاهش جمعیت مگس های سفید تاثیر داشته باشند.

حقانی با تاکید بر لزوم حفظ باغات در پایتخت افزود: حفظ باغات در تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شورا با جدیت موضوع قطع درختان در شهر را دنبال می کند.

او گفت: اجازه نمی دهیم به دلیل غفلت مسئولان شهرداری، درختی در شهر قطع شود و نظارت های کمیته محیط زیست در این رابطه افزایش یافته است.

20103

کد خبر: 650382

وب گردی

وب گردی