محبی نیا:دعوت از صاحب نظران برای ارائه گزارش در جلسه علنی، از اختیارات هیات رئیسه است

نماینده مردم میاندوآب در مجلس با اشاره به اینکه امروز چهارمین جلسه رسمی مجلس دهم است، گفت: هر جلسه رسمی مجلس باید دو ناطق میان دستور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، جهانبخش محبی‌نیا نماینده در نشست علنی امروز (یکشنبه 16 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد 8، 104، 109 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در هر جلسه رسمی باید دو ناطق میان دستور داشته باشد اما تا امروز که چهارمین جلسه رسمی مجلس دهم است، حق نمایندگان نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: دستور هفتگی باید به ترتیب وصول طرح ها و لوایح باشد که این موضوع نیز در طول 4 جلسه گذشته رعایت نشده است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تاکنون طرح یا لایحه ای به دست هیات رئیسه نرسیده است، لذا از این جهت، موردی در دستور صحن علنی قرار نگرفته است.

دعوت از صاحب نظران برای ارائه گزارش در جلسه علنی، از اختیارات هیات رئیسه است

محبی نیا در ادامه درخصوص دستور کار امروز صحن علنی مجلس تذکر داد و گفت: دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی باید در رابطه با طرح ها و لوایح باشد، براساس ماده 8 آیین نامه دعوت از روسای جمهور نیز به شرط رعایت حقوق متقابل امکانپذیر است لذا گزارش مرکز پژوهش های مجلس و صحبت معاونت اجرایی و قوانین در مراسم افتتاحیه مجلس دهم خلاف آیین نامه است.

دکتر لاریجانی در پاسخ به این تذکر نیز گفت: این اقدام هیات رئیسه خلاف آیین نامه نیست چرا که هیات رئیسه در مسائل مهم می تواند افراد صاحب نظر را دعوت کند. نطق نیز منوط به وجود جلسه است، اما امروز جلسه صحن علنی به دلیل دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب تا ساعت 9 و 30 دقیقه صبح است، لذا امکان سخنرانی میان دستور وجود نداشت./

203/201

کد خبر: 650456

وب گردی

وب گردی