کارگردان «نگاهمان می کنند» :ایده نمایش از یک تجربه شخصی‌ بود/نقش های سختی داریم

محمدرضا اصلی می گوید: نقش های سختی در این نمایش وجود داشت و برای من مهم بود که کسی‌ که انتخاب می شود مناسب نقش باشد. همه سر جا و سر نقششان هستند و همه از نظر بازی‌ و شخصیت‌های نمایشنامه در یک سطح قرار دارند.

کارگردان نمایش «نگاهمان می کنند» در گفتگو با ایسکانیوز در مورد موضوع این نمایش گفت: این موضوع یک موضوع روز جامعه است. موضوع زندگی‌ خصوصی که یک معضل شده و یک تجربه ی شخصی‌ باعث شد که این ایده به ذهن من برسد. یک روز از سفر بازگشتم و متوجه صدای جر و بحث شدم. همسایه روبرویی ام پرده را کنار زد و من ناخوداگاه استراق بصر کردم. این ایده به ذهن من رسید و آن را با خانم ثمینی در میان گذشتم و این نمایش نوشته شد.

وی در مورد همکاری با نغمه‌ ثمینی گفت: من سابقاً دستیار کارگردان بودم و خانم ثمینی نویسنده یک نمایش نامه بودند به نام «بی‌ خداحافظی» که کارگردانی این کار به عهده خانم کتایون فیض مرندی بود. اما این اولین همکاری من با خانم ثمینی است.

محمدرضا اصلی‌ در مورد تغییرات اعمال شده در این اجرا با اجرای پیشین که در سال گذشته به صحنه رفت افزود: کارگردانی هیچ تغییری نداشته، در مقام اجرا هم کمی‌ دکور و صحنه تغییرات داشته است. پارسال در ایرانشهر در زمان بدی به اجرا رفتیم و به همین دلیل نمایشمان دیده نشد، امسال تماشاخانه مسعودیه از ما برای اجرا دعوت کرد، قبول کردیم که در این سالن اجرا کنیم.

این هنرمند در مورد دلیل عوض نشدن بازیگران این نمایش گفت: اولین دلیل این بود که با بازیگران قرارداد بستیم و دیگر اینکه بازیگران قدیمی‌ و حرفه‌ای هستند که به این نمایش علاقه داشتند و از ابتدا قرار بر این بود که «نگاهمان می کنند» اجرای دوباره ای داشته باشدبرای همین گروه با هم هماهنگ شدند تا دوباره دور هم جمع شویم.

وی در مورد معیار انتخاب بازیگران گفت: بازیگران به شخصیت داستان نزدیک بودند، از طرفی‌ با تعدادی از بازیگران نیز هم از قبل همکاری کرده بودم و آنها را می شناختم اما دلیل اصلی‌ در اتنخاب بازیگر، نزدیکی نقش ها به هر بازیگر بود. نقش های سختی در این نمایش وجود داشت و برای من مهم بود که بازیگران متناسب با نقش انتخاب شوند.

اصلی درباره با استقبال از نمایش گفت: استقبال بسیار خوب بوده است. از شهرهای شیراز، رشت، اهواز و اصفهان از ما دعوت شده که برای اجرا به این شهرها برویم. همچنین کشور فرانسه هم ما را برای اجرای نمایش در این کشور دعوت کرده است.

محمدرضا اصلی در مورد برنامه کاری آینده و همکاری مجدد با نغمه‌ ثمینی گفت: برنامه هایی در ذهنم دارم اما چون درگیر اجرای «نگاهمان می کنند» هستم در حال حاضر نمی توانم به کارهای دیگری فکر کنم.

502502

505

کد خبر: 650512

وب گردی

وب گردی