نرخ مرغ منجد در بازار/وضعیت بازار مرغ در ماه رمضان

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی  گفت: عرضه مرغ منجمد در بازار تنها محدود به ماه رمضان نیست بلکه تا مدت زمان نامحدود در بازار عرضه خواهد شد.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره مرغ های منجمد که برای ماه رمضان در بازار عرضه خواهد شد، گفت: شرکت های مربوطه می بایست در این خصوص پاسخگو باشند و از نظر من تا زمانی که مرغ گرم و تازه با قیمت ارزان در بازار عرضه شود مرغ منجمد با مشتری زیادی همراه نخواهد بود.

وی درباره قیمت مرغ منجمد در بازار گفت: این نوع محصول در بازار با 2 نرخ متفاوت 4500 و 5500 تومان در بازار عرضه خواهد شد.

یوسفی علت تفاوت قیمت این محصول را در بازار اینگونه بیان کرد: مرغ هایی که کمتر از 3 ماه به تاریخ انقضای آنها مانده باشد با قیمت 4500 و مرغ هایی که زمان بیشتری را به عنوان تاریخ انقضاء داشته باشند با قیمت 5500 عرضه خواهند شد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر مدت زمان عرضه مرغ منجمد در بازار گفت: عرضه این محصول در بازار تنها محدود به ماه رمضان نیست بلکه تا مدت زمان نامحدودی در بازار توزیع می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در ایام ماه رمضان به دلیل افزایش تقاضا امکان اینکه قیمت ها با افزایش نجومی همراه شوند بسیار زیاد است که عرضه مرغ منجمد در بازار می تواند زمینه ساز جلوگیری از افزایش قیمت مرغ گرم در بازار باشد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در انتها می توان تنظیم بازار را به عنوان هدف عرضه این محصول در بازار عنوان کرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره میزان عرضه و تقاضای مرغ در بازار گفت: در حال حاضر میزان تولید بر عرضه فزونی دارد و به نوعی می توان گفت که تولید مرغ مازاد بر مصرف است، در این خصوص تصمیمات متعددی اتخاذ شده اما تاکنون این تصمیمات منجر به نتیجه مثبتی نشده است.

یوسفی درباره قیمت مرغ در دوران تعطیلی چند روز گذشته گفت: قیمت این محصول نه تنها با افزایش همراه نبود بلکه تا حدودی نرخ مرغ کاهش یافته بود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره قیمت کنونی مرغ گفت: در حال حاضر قیمت مرغ حدود 6200 تومان در بازارعرضه می شود و همچنین می توان گفت قیمت مرغ نسبت به 12 روز گذشته تغییر معناداری پیدا نکرده بلکه ارزان تر هم شده است.

وی درباره قیمت مرغ در ایام ماه رمضان گفت: در ماه رمضان قیمت آنچنان تغییری نخواهد داشت زیرا تقاضا به هر میزانی که باشد تولید هم افزایش می یابد.

یوسفی در پایان با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به سال گذشته تغییر چندان زیادی نداشته، گفت: براساس پیش بینی هایی که 3 ماه گذشته انجام شده مرغ افزایش قیمت چندانی در بازار نخواهد داشت.

401/601

کد خبر: 650583

وب گردی

وب گردی