دادستان تهران: اخبار فساد فرهنگی و میهمانی‌های مختلط، نشانه غوطه ور شدن کشور در فساد نیست

دادستان تهران گفت: با اعلام این که درب رستوران­‌ها و سایر اماکن عمومی به هیچ­‌وجه نباید بر اقدامات نظارتی پلیس و دادستان بسته باشد، گفت: پلیس در همه­‌ی ساعات شبانه روز حق بازرسی از این اماکن را دارد و دادستان در این راستا از اقدامات پلیس حمایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت آبادی دادستان تهران طی نشستی که روز یک شنبه شانزدهم خرداد ماه با سرپرستان دادسراها، مسؤولان دوایر نظارت زندان­‌های استان تهران و قضات ناظر دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار نمود، به بررسی مشکلات زندان­‌ها پرداخت و توصیه هایی ارائه داد.

در ابتدای این جلسه، وی از رئیس قوه قضاییه به لحاظ سفر استانی به دادگستری تهران تشکر کرد و دادگستری و دادسرای تهران را از منافع این سفر و مصوبات آن بهره مند دانست.

نکته­‌ی دوم که مورد توجه دادستان تهران قرار گرفت، ضرورت پیش­گیری از وقوع جرم و مقابله با جرایم بود.

دولت آبادی با اشاره به اخباری که طی یکی دو هفته­‌ اخیر پیرامون فساد فرهنگی، برگزاری میهمانی­‌های مختلط و مجالس لهو و لعب در مطبوعات و فضای مجازی منتشر شد، انتشار چنین اخباری را به منزله­‌ این که کشور در فساد غوطه­‌ور است ندانست و گفت: مقابله با فساد فرهنگی مؤید شیوع فساد در جامعه نیست، بلکه از فعال بودن پلیس و دادستان­ ها در مبارزه با این نوع فساد حکایت دارد.

جعفری دولت­‌آبادی اتفاقی که روز پنج­شنبه­‌ گذشته در یکی از رستوران­‌های تهران در منطقه­‌ی فرحزاد رخ داد را از همین سنخ دانست و گفت: صاحبان اماکن عمومی حق ندارند محل کار خود را به مرکز ارتکاب جرم تبدیل کند و عموم را به اقدامات خلاف عفت و افعال حرام تشویق کنند. اقدام دادسرا و پلیس نسبت به این رستوران، هشداری به صاحبان این گونه مراکز و اماکن است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام این که درب رستوران­‌ها و سایر اماکن عمومی به هیچ­‌وجه نباید بر اقدامات نظارتی پلیس و دادستان بسته باشد، گفت: پلیس در همه­‌ی ساعات شبانه روز حق بازرسی از این اماکن را دارد و دادستان در این راستا از اقدامات پلیس حمایت خواهد کرد.

جعفری دولت­‌آبادی با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، آمادگی دادستانی­ تهران و پلیس را در برخورد با روزه­‌خواری در ملاء عام اعلام کرد.

۲۰۲۰

کد خبر: 650595

وب گردی

وب گردی