مزایای ارتقاء رتبه ۲۲ پله ای دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای رتبه این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی مشارکت در تولید علم را برکتی در حوزه توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آنا؛ دکتر داود ثمری گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با 22 رتبه ارتقا در بین دانشگاه‌های جهان، رتبه اول مشارکت در تولید جهانی علم در بین دانشگاه‌های ‏ایران را حفظ کرد.»

او گفت: «این ارتقا حاصل فعالیت اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است و برکاتی برای دانشگاه در حوزه توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دارد. از آن جمله می‌توان گفت که تمایل دانشگاه‌های معتبر دنیا برای همکاری و ارتباط برای انجام پژوهش‌های ملی از قبیل نفت، صنایع و ... بیشتر شده است.»

او افزود: «همچنین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخلی و خارجی رغبت بیشتری برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی پیدا کرده‌اند و در نتیجه امکان اجرای طرح‌های مشترک فراهم شده است و نهادهای مرتبط با نظام علمی و فناوری همکاری بیشتری با دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهند. برای مثال وزارت معدن، صنعت و تجارت می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را در یک یا چند زمینه خاص به عنوان قطب علمی معرفی کند و همکاری با پژوهشگاه‌های معتبر علمی از جمله پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برای انجام طرح‌های ملی و گرفتن دانشجویان مشترک بیشتر می‌شود و در این راستا و با آن‌ها تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک نیز امضا شده است.»

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی به دیگر مزایای این ارتقای رتبه اشاره کرد و گفت: «با ارتقای کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از مصادیق آن ارتقای رتبه دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است؛ سازمان‌های اجرایی برای رفع مسائل و مشکلاتشان به دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد بیشتری می‌کنند و در نتیجه تعداد طرح‌های برون‌دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر می‌شود. به طوری که از لحاظ تعداد، ۲۱درصد و از لحاظ قیمت ۴۵درصد طرح‌های برون‌دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به مهر ۱۳۹۲ تاکنون است.»

ثمری گفت: «یکی از برنامه‌های اداره کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت رفتن به سمت استفاده از نتایج مقاله‌های نمایه شده در پایگاه‌های معتبر علمی دنیا است که از سوی محققان دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده است. این مقالات می‌تواند مواد اولیه خوبی برای تولید محصولات فناورانه باشد و بتوانیم ضریب تأثیر تکنولوژی را نیز در دانشگاه با ثبت پتنت‌های بین‌المللی و تجاری‌سازی نتایج مقالات بالا ببریم. از این‌رو دانشگاه آزاد اسلامی برای رصد حوزه‌های مختلف علمی ۱۴ کمیته توسعه فناوری مطابق ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل داده است تا برنامه‌های پژوهشی خود را مطابق نیازها و نقشه جامع علمی کشور انجام دهد.»

۲۰۲۰

کد خبر: 650655

وب گردی

وب گردی