قول دولت برای تامین 1000 واگن مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران از قول دولت برای تامین 1000 واگن مترو خبر داد و گفت: با تامین واگن، سرفاصله حضور قطارها به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، هابیل درویشی در حاشیه بهره برداری از ایستگاه خواجه عبدالله انصاری در خط 3 متروی تهران با اشاره به اینکه این ایستگاه در فضای 15 هزار متر مربع زیر بنا احداث شده است، گفت: ساخت این ایستگاه بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه داشته است.

به گفته درویشی 14 دستگاه پله برقی در ایستگاه خواجه عبدالله انصاری تعبیه شده است.

او گفت: با توجه به نام گذاری این ایستگاه به نام خواجه عبدالله انصاری از مشاهیر قرن پنجم، از معماری ایرانی اسلامی در این خط استفاده شده است.

درویشی با اشاره به اینکه 4 ایستگاه دیگر از خط 3مترو باقیمانده است که به زودی و تا پایان شهریور ماه تمامی ایستگاه ها در این خط به بهره برداری خواهد رسید، افزود: سرفاصله حرکت قطار در خط 3 مترو به 15 دقیقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: پیش بینی می شود روزانه 30 هزار نفر جابه جایی مسافر از این ایستگاه داشته باشیم.

درویشی به پیشینه مترو تهران اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ساخت مترو اغاز شد به‌طوری‌که تا سال 84 تنها 79 کیلومتر مترو شامل 45 کیلومتر مترو کرج و 35 کیلومتر مترو تهران با حدود 37 ایستگاه داشتیم که طی 10 سال اخیر تعداد ایستگاه‌ها به 102 و 320 واگن سال 84 به 1159 واگن و 600 هزار مسافر سال 84 به روزانه 3.5 میلیون مسافر امروز رسیده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه اتفاق ویژه تری در راه است، گفت: امیدوارم وعده‌ای که داده‌ایم یعنی احداث ١٠٠ کیلومتر مترو خط 6،7 و خط حرم امام خمینی(ره) طی سال جاری و سال آینده محقق شود، بطوریکه خط فرودگاه امام و بخشی از خط 7 طی سال جاری و خط 6 مترو از شهر ری تا کن در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: با بهره برداری از خطوط در دست احداث به جابه جایی روزانه 7 میلیون سفر خواهیم رسید. امروز کار مترو دیدنی است اما چون زیر زمین هست دیده نمی شود، امروز 20 هزار نفر بصورت شبانه روزی در بخش ساخت مترو فعالیت می کنند. همه کارها اعم از مطالعه ، طراحی و ساخت به دست توانمند ایرانیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از تمامی کارگران و مهندسان مترو تشکر کرد و گفت: تلاش می کنیم تا اواسط سال 96 پرونده خطوط در دست ساخت متروی تهران را به اتمام برسانیم، اما غصه شهردار بعدی را هم داریم که چه کار دیگری در این حوزه می خواهد انجام دهد؟ حتماً خط دیگری به خطوط مترو اضافه می کند.

20103

کد خبر: 650819

وب گردی

وب گردی