معرفی تیم های یورو 2016؛ گروه C - تیم ملی آلمان

همیشه تیم ملی آلمان در هر جامی مدعی شماره یک است و مسلماً شانس قهرمانی،  فاتح جام جهانی 2014 برزیل در رقابت های یورو 2016 کمتر از فرانسه میزبان نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، ژرمن ها تا کنون 3 دوره در سال های 1972، 1980 و 1996 توانسته اند به مقام قهرمانی در رقابت های یورو یا جام ملت های اروپا برسند و به همراه اسپانیا پر افتخارترین تیم این رقابت ها به شمار می روند. دو دوره این رقابت ها را آلمان غربی بدست آورده است و پس از تاریخ 9 نوامبر 1989 که دیوار برلین فرو ریخت آلمان ها در یورو 1996 جام قهرمانی را در خاک انگلیس بالای سر بردند.

تیم ملی آلمان تا کنون 43 بار در رقابت ها یورو به میدان رفته و 23 پیروزی کسب کرده است و یکی از موفق ترین تیم های این جام به حساب می رود.

شاگردان یواخیم لو در دور مقدماتی با تیم های لهستان، جمهوری ایرلند، اسکاتلند، گرجستان و جبل الطارق در گروه D حضور داشتند و موفق شدند با کسب 22 امتیاز به عنوان تیم نخست به این رقابت ها راه پیدا کنند. ژرمن ها در این گروه 24 گل در 10 بازی به ثمر رساندند و 9 گل دریافت کردند.

لهستان که در دور مقدماتی با آلمان هم گروه بود در دور نهایی هم با این تیم در گروه C هم گروه شده است. ایرلند شمالی و اوکراین دیگر تیم های گروه آلمان هستند. آلمان در رقابت های یورو باید در شهر ها لیل، سن دنیس و پاریس به میدان برود.

بهترین عنوان در رقابت های یورو: قهرمانی در سال های 1972، 1980 و 1996

بهترین گلزن: در تمام دوران - میروسلاو کلوزه با 71 گل -لوکاس پودولسکی با 48 گل در حال حاضر
بیشترین بازی: در تمام دوران - لوتار ماتئوس با 150 بازی -لوکاس پودولسکی با 126 بازی در حال حاضر
نام مستعار: ژرمن ها، منشافت

عملکرد آلمان در رقابت های یورو :

بازی های خاطره انگیز آلمان در رقابت های یورو


26/06/1996: انگلستان 1-1 آلمان (5-6 پنالتی)، نیمه نهایی یورو96

22/06/1980: آلمان غربی 2-1 بلژیک، فینال جام ملتهای اروپا 1980

29/04/1972: انگلستان 1-3 آلمان غربی، یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا 1972

سرمربی: یواخیم لو

تاریخ تولد: 3 فوریه 1960 (56 ساله)
ملیت: آلمان
دوران بازی: فرایبورگ، اشتوتگارت، اینتراخت فرانکفورت، کارلسروهه، شاف هاوزن، وینترتور، فروآنفلد
دوران مربیگری: وینترتور (جوانان)، فروآنفلد، اشتوتگارت، فنرباغچه ، کارلسروهه، آدانااسپور ، تیرول اینسبروک، وین اتریش،تیم ملی آلمان (دستیار)، تیم ملی آلمان

یواخیم لو در سومین روز از ماه فوریه 1960 در شهر شونا ایم شوارتزوالد در منطقه جنوب غربی آلمان به دنیا آمد. او فوتبال خود را از تیم محل تولدش «شونا» آغاز کرد و تا پایان دوران بازی سابقه حضور در تیم‌هایی هم‌چون فرایبورگ اینتراخت فرانکفورت، و کارلسروهه را دارد. لو هیچگاه بازیکن سطح بالایی نبود و بیشتر در تیم های دسته دوم آلمان بازی می کرد.

وی با رده جوانان تیم اف سی وینترتور سوئیس مربیگری را آغاز کرد و در ابتدا به عنوان دستیار مربی و بازیکن به کار گرفته می شد. لو در فصل 1994/95 سرمربی تیم فروآنفلد سوئیس در رده بزرگسالان شده و حرفه ی مربیگری را به صورت جدی آغاز کرد. رولف فرینگر سرمربی اشتوتگارت در سال 1995 به یواخیم لو پیشنهاد کمک مربیگری داد و وی هم در آن زمان که مشغول یک دوره آموزشی مربیگری بود بلافاصله این پشنهاد را قبول کرد و به اشتوتگارت رفت. در آن فصل، اشتوتگارت در جدول بوندسلیگا دهم شد و به جام یوفا (لیگ اروپایی فعلی) راه پیدا کرد و رولف فرینگر سوئیسی از تیم ملی کشورش پیشنهاد کار داشت و گرهارد مایر فورفلدر رئیس وقت اشتوتگارت، یواخیم که به عنوان دستیار فرینگر بود به عنوان سرمربی جدید اشتوتگارت معرفی کرد.

مثلث جادویی کراسیمیر بالاکوف،‌ جیووانی البر، و فردی بوبیچ تحت هدایت یواخیم لو، در بوندسلیگا غوغا به پا می‌ کرد و این تیم در پایان فصل 1996/97 نیز در فینال جام حذفی آلمان در برلین، با پیروزی 2 بر 0 در مقابل انرژی کوتبوس، فاتح این جام شد. یک سال بعد از آن، اشتوتگارت به فینال مسابقات جام در جام اروپا رسید که در آن دیدار در استکهلم با یک گل مغلوب چلسی لندن شد.

در کنار رسیدن به فینال،‌ لو با اشتوتگارت به رتبه چهارم بوندسلیگا دست یافت. لو در اول جولای 1998 به تیم فنرباغچه استانبول ترکیه رفت که فعالیتش در آنجا،‌ تنها پس از گذشت یک فصل، در تاریخ 29 مه 1999 پایان یافت. وی بلافاصله بعد از آن مربی کارلسروهه آلمان شد. این تیم پس از یازده سال حضور در بوندسلیگا، در سال 1998 یک بار دیگر به دسته پایین‌تر سقوط کرده بود و از آنجایی که نتوانسته بود بلافاصله در فصل بعد به دسته اول صعود کند، در تاریخ 25 اکتبر 1999، مربی این تیم، ‌راینر اولریش برکنار شده و لو جانشین وی شد. لو هم که در 18 بازی فقط به یک پیروزی رسید، و قبل از پایان فصل اخراج شد.

پس از نیم سال بیکاری،‌ در 20 سپتامبر 2000 هدایت تیم آدانااسپور ترکیه را به دست گرفت. در آنجا نیز به علت عدم نتیجه‌گیری، در 4 مارس سال 2001 اخراج شد.

در 10 اکتبر 2001 بازهم پس از نیم سال بیکاری، مربی تیم تیرول اینسبروک اتریش شد. لو در این تیم، افتخارات مربی قبلی، کورت یارا (قهرمانی لیگ در سال‌های 2000 و 2001) را ادامه داد و در سال 2002 آخرین قهرمانی لیگ فوتبال اتریش را برای این تیم به ارمغان آورد. در همان سال باشگاه تیرول پس از سلب مجوز حضور در بوندسلیگای اتریش منحل شد. بدین ترتیب مبحث تیرول در 18 ژوئن 2002 برای لو خاتمه یافت. بعد از گذشت یک سال بی‌تیمی،‌در 4 ژوئن سال 2003 مربی آستریا وین اتریش شد. پسس از یک شکست 2 بر صفر در برابر تیم ته جدولی اف. ث. کرنتن، در مارس 2004 از کار برکنار شد،‌ گرچه آستریا در صدر جدول بود.

در سال 2004 بعد از جام ملت‌های اروپا و کناره‌گیری رودی فولر از سمت سرمربی تیم ملی آلمان، در جولای 2004 لو در کنار مربی جدید تیم ملی، یورگن کلینزمان که به همراه او در مدرسه ورزش فدراسیون فوتبال میتل راین در هنف، دوره مربیگری را به پایان رسانده بود و نیز مدیر جدید تیم، اولیور بیرهوف، کادر سه نفره هدایت تیم ملی را تشکیل دادند. آلمان با وجود آنها در جام کنفدراسیون‌ها سال 2005، و نیز در جام جهانی سال 2006 در رتبه سوم قرار گرفت.

یواخیم لو در 12 جولای 2006 به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال آلمان معرفی شد. این انتخاب وقتی صورت گرفت که کلینزمان تصمصم گرفت قراردادش را که تا 31 جولای 2006 اعتبار داشت، تمدید نکند. ابتدا با لو قراردادی دو ساله امضاء شد. وی هدف ورزشی‌اش را قهرمانی در جام ملت‌های سال 2008 اروپا نامید و گفت که می‌خواهد روش رهبری خود و کلینزمان را ادامه دهد. او پس از اوتو نرتس و اریش ریبک،‌ سومین مربی تیم ملی آلمان است که خود هیچ‌گاه در تیم ملی بزرگسالان این کشور بازی نکرده است.

اولین حضور او به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی، در 16 آگوست 2006 در پیروزی 3 بر 0 مقابل تیم سوئد بود. سه بازی بعدی نیز بدون گل خورده، با پیروزی همراه بود (سومین بازی، 13 بر 0 مقابل سن مارینو)، به طوری که او اولین مربی تیم ملی آلمان است که با چهار پیروزی بدون گل خورده کارش را شروع کرد. پیش از وی فقط رودی فولر توانسته بود با سه پیروز آغاز کند.

اولین شکست در دوران لو در 28 مارس در یک دیدار تدارکاتی مقابل دانمارک که با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید رقم خورد.

تیم ملی آلمان تحت رهبری او تا 18 نوامبر 2008، 24 پیروزی (73%)، 5 تساوی (15%) و 4 شکست (12%) به دست آورد، نتایجی که تاکنون بهترین آمار یک مربی در تیم ملی فوتبال آلمان می‌باشد. با هدایت او، تیم ملی آلمان در جام ملت‌های 2008 اروپا، پس از 12 سال، بازهم به مرحله حذفی راه یافت. در آخرین دیدار مرحله مقدماتی در گروه B، تیم آلمان فقط به یک تساوی در مقابل اتریش، میزبان بازی‌ها نیاز داشت تا به مرحله بعدی صعود کند. آلمان با هدایت لو در رقابت های یورو 2008 به فینال رسید و در جدال فینال نتیجه را به اسپانیا واگذار کرد به مقام نایب قهرمانی رسید.

سال 2010 اولین تجریه مربیگری یواخیم لو در جام جهانی بود و او با تیم ملی آلمان در این رقابت ها به رده سوم رسید. لو در این رقابت ها نتایج خوبی مقابل تیم های آرژانتین و انگلیس به دست آورد و در اما در نیمه نهایی با یک گل مغلوب اسپانیا شد و به دیدار رده بندی رفت. در آن دیدار هم با نتیجه 3 بر 2 اروگوئه را شکست داد و به مقام سومی جام رسیده که در اولین حضور در جام جهانی بد هم نبود.

پس از جام جهانی، لو با ژرمن ها در یورو 2012 شرکت و پس از نمایش خیره کننده تیمش در مرحله نیمه نهایی در عین ناباوری مقابل ایتالیا تن به شکست داد و از رسیدن به فینال باز ماند. اما یواخیم لو قصد تسلیم شدن نداشت و در جام جهانی 2014 برزیل به آنچه که می خواست دست پیدا کرد. ژرمن ها در جام جهانی 2014 همگان را به تحسین واداشتند و با برتری 7 بر یک مقابل برزیل میزبان در مرحله نیمه نهایی کار بزرگی را انجام دادند و به فینال رسیدند. در فینال هم مقابل یاران مسی قرار گرفتند که در وقت های اضافه بازی با گل ماریو گوتزه به مقام قهرمانی رسیدند. بالاخره یواخیم موفق شد برای تیم ملی آلمان پس از گذشت 24 سال چهارمین جام جهانی را به ارمغان بیاورد.

تیم لو پس از فتح جام جهانی دچار دگردیسی شد و بازیکنان جوان زیادی را برای رقابت های یورو 2016 آماده کرد. البته این کار او باعث شد تا آلمان ها بازی های خوبی به نمایش نگذارند و مورد انتقاد بسیاری از رسانه های آلمان قرار گرفتند، اما به هر حال او تیم آماده و خوبی را برای کسب چهارمین قهرمانی آلمان در رقابت های یورو را در اختیار دارد.

یواخیم لو تا پایان جام جهانی 2018 روسیه با تیم ملی آلمان قرارداد دارد.

بازیکن کلیدی: مانوئل نویر

تاریخ تولد: 27 مارس 1986

باشگاه: بایرن مونیخ

قد: 193 سانتی متر

وزن: 92 کیلو گرم

27 مارچ سال 1986، شمال رود راین در منطقه روهر در شهر گلزن کرشن، کودکی چشم به جهان گشود که سال ها بعد نفرت عشق را به جهانیان نشان داد. نفرت به خاطر جدایی از تیم کودکی اش و عشق به خاطر فوق واکنش های زیبایش.

مانوئل نویر در 5 مارچ 2008 اولین بازی اش در لیگ قهرمانان را در مرحله پلی آف مقابل پورتو انجام داد. چند سوپر سیو داشت و در ضربات پنالتی دو پنالتی را مهار کرد. در آخر فصل نامش در میان کاندید های بهترین دروازبان قرار گرفت. در فصل 09-2008 به مسابقات یورو زیر 19 سال رفت و درخشش خیره کننده ای داشت. مثل همیشه بایرنی ها دنبال نخبه ها هستند. رومنیگه گفت می خواهد این بازیکن را به خدمت بگیرد اما ماگات سرمربی وقت شالکه می خواست نویر در تیمش بماند.

دو فصل گذشت و همه نویر را بیشتر می شناختند. غول های فوتبال اروپا برایش دندان تیز کرده بودند. در فصل 2010 نویر کاپیتان تیم شد و تیم را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند و جام حذفی را برد. در آپریل 2011 خبر رسید او قراردادش را تمدید نمی کند. نفرت هواداران شروع شد، نفرتی که نمی شد نفرت باقی بماند. این نفرت زمانی به اوج رسید که دیوار مانول نویر به دروازه رقیب اصلی بایرن منتقل شد. او 203 بازی برای آبی پوشان منطقه روهر انجام داد.

او پشت سر بوفون گران ترین دروازبان تاریخ شد. نویر با مبلغ 22 میلیون یورو به بایرن رفت. اما قرار نبود نفرت ها تمام شود. حال نوبت بایرنی ها بود. هواداران بایرن از خرید یک شالکه ای ناراحت بودند و در اوایل کار نویر در بایرن او را مسخره می کردند. اما نویر با این حرف ها اعتنایی نمی کرد، دیوار خودش را درون دروازه برپا کرد. در فصل 2012 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پنالتی مریس رونالدو را مهار کرد و بعد از آن عنوان کرد که روی پنالتی رونالدو تحقیق کرده است. در مرحله بعد ، در فینال به چلسی برخورد کردند و مانوئل نویر در کاری غیر متعارف ضربه پنالتی سوم تیمش را زد.

نویر هر روز پیشرفت می کرد در فصل 15-2014 بهترین بازیکن آلمان شد. نویر در حال حاضر بهترین دروازه بان جهان است. این فوق ستاره در سال 2014 جزء 3 نامزد نهایی دریافت جایزه توپ طلا بود که در نهایت کریستیانو رونالدو این عنوان را کسب کرد. این برای اولین باری بود که یک دروازه بان نامزد دریافت توپ طلا بوده است.

مانوئل نویر در 15 آگوست 2006 اولین بازی اش را برای تیم ملی زیر 21 سال انجام داد و با این تیم قهرمان یورو آن رده سنی شد. در 19 می 2009 به تیم ملی آلمان دعوت شد تا تور آسیا آلمان باشد و اولین بازی اش را در مقابل امارات انجام داد. بعد از مرگ رابرت انکه فقید و بعد از آدلر گزینه دوم ژرمن ها شد اما آدلر از ناحیه دنده مصدوم شد و نتوانست خود را به جام جهانی برساند. نویر گزینه اول برای آفریقا جنوبی شد. نویر به خاطر دو صحنه در جام جهانی 2010 در یاد ها می ماند. یکی گل فرانک لمپارد که توپ از خط رد شد ولی داور ندید و دیگری گل سه ضربه ای و پاس گلش به میرو کلوزه در همان بازی. او در جام جهانی 2014 به خاطر اینکه پشت دفاعش را پوشش می داد بسیار تشویق شد و اصطلاح سوپیر گل کیپر را به او نسبت دادند. تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 برزیل قهرمان با اقتدار قهرمان شد و این قهرمانی تا حد بسیار زیادی مدیون عملکرد بسیار عالی مانوئل نویر بود. نویر در بسیاری از دیدار های آلمان ناجی دروازه بود و اجازه نداد که آلمان به آنچه مستحقش بودند نرسند. نویر در این جام به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی شناخته شد. پس از این عملکرد خیره کننده وی جزء 3 نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال شد و پس از رونالدو و مسی سومین فوتبالیست برتر سال 2014 شد.

اولین بازی رسمی ملی نویر: 2 ژوئن2009 (دیدار دوستانه مقابل امارات)

تعداد بازی ملی: 64

تعداد گل ملی: 0

حضور در رقابت های یورو / (رکورد آلمان):

تعداد بازی: 5 / (فلیپ لام با 14بازی)

تعداد گل: 0 / (یورگن کلینزمن با 5 گل)

604/601

کد خبر: 650849

وب گردی

وب گردی