لاریجانی : عده ای تلاش دارند انقلاب را از «انقلاب» تهی کنند/  آمریکایی ها پس از برجام امیدوار به تسلیم جمهوری اسلامی ایران بودند

 آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سراسر کشور را نشانه­ای از پیوند عمیق مردم با امام راحل و مقام معظم رهبری و پایبندی به آرمان ­های انقلاب دانست و بر لزوم خدمت به مردم در پرتو حفظ وحدت و همدلی مسئولان و مقابله با دسیسه های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه شریف و عظیم به عنوان فرصتی بسیار مغتنم در دستیابی به نفحات و برکات الهی و زدودن غبارهای غفلت نام برد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت و فضل الهی است و از خداوند متعال می‌خواهیم همه ما را در این ماه به صیام و قیام و تلاوت قرآن که موجب قرب الهی است؛ موفق بدارد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به قرائت بخشی از خطبه پیامبر اسلام(ص) در توصیف عظمت و شان ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: همه شنیده‌ ایم که امیرالمومنین (ع) نقل فرموده‌ اند، در پایان ماه مبارک شعبان پیامبر(ص) خطبه خواندند که «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ. شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَات ُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ.فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ ... »همین مقدار از این خطبه گرانسنگ طولانی، پر فضیلت بودن این ماه شریف را نشان می‌ دهد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان متناسب با شان و کبریای باریتعالی است؛ بر لزوم توجه انسان به عظمت این ضیافت و تلاش برای بهره گیری از این فرصت به منظور زدودن غبار غفلت ها تاکید کرد و افزود: واقعیت این است که ایام غفلت ما بندگان بسیار است و باید از هرآنی و هر زمانی برای کنار زدن این غفلت ها استفاده کنیم و ماه مبارک رمضان یکی از آن ماه هایی است که می‌تواند پرده ‌های غفلت را از چشمان انسان بزداید.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «حق متعال در آیات مختلف ظهور و حضور خود را به انسان تذکر داده است»گفت: در آیاتی که عبارت «له ملک السموات و الارض» ذکر می‌شود و یا آنجا که می فرماید «و الله علی کل شی شهید» به انسان تذکر داده می شود که ملک خداوند ملک حقیقی است و او بر هر چیز حاضر است و حتی با وجود ما هم هست «و هو معکم اینما کنتم» حال ما بندگان این حضور را چرا احساس نمی‌کنیم، پاسخش همان غفلت‌ های متمادی است که انسان را از کودکی تا وقت پیری به خود مشغول می کند و موجب می شود در هر برهه‌ ای از زندگی به چیزی مشغول باشیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با استناد به آیات قرآن در خصوص بشاش و شادمان بودن عده ای در روز قیامت گفت: در قیامت عده‌ ای چهره‌ های بشاش دارند «وجوه یومئذ ناضره الی ربها ناظره» و نگاهشان و نظرشان به حق تعالی است و این فیضی عظیم است. همه ما باید از خداوند متعال بخواهیم که عزم و اراده ای را در ما ایجاد کند که خداوند را بر همه چیز ترجیح دهیم و او را از میان همه امور برگزینیم و در این ضیافت الهی نگاهمان و نظرمان تنها به سوی خود او باشد «و قد علمت ان افضل زاد الراحل الیک عزم اراده یختارک بها».

آیت الله آملی لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد در ماه مبارک رمضان و بر سر سفره ضیافت الهی، برکت و سعادت نصیب همه مومنان و جامعه اسلامی شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور گسترده و یکپارچه مردم ایران در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: این حضور گسترده نشانگر پیوند عمیق میان امام و مردم و تاثیر ماندگار صداقت رفتار و گفتار و اخلاص حضرت امام(ره) -آن پیر پاک نهاد- در مواجهه با مردم است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به برخی تلاش ها به منظور تحریف شخصیت و آرمان های حضرت امام(ره) افزود: علی رغم تلاش های بسیار برای تحریف شخصیت و آرمان های امام راحل، هنوز هم آرمان های آن رهبر بزرگ باقی است و شخصیت ایشان هم در جامعه و میان مردم عزیزتر از قبل است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن به عنوان یکی از شاخص های رهبری حضرت امام(ره) نشانگر اهمیت پایبندی به ارزش های انقلاب و انقلابی ماندن، آن هم در شرایطی است که عده ای در داخل و خارج از کشور تلاش دارند انقلاب را از «انقلاب» تهی کنند.

آیت الله آملی لاریجانی توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص وحدت قوا و هماهنگی و همکاری میان مردم و مسئولان را خواستار شد و گفت: اصرار و تاکید مقام معظم رهبری، بر حفظ وحدت و هماهنگی در مواجهه با دشمنان سرسخت نظام است؛ چرا که عده ای گمان می کردند مسئله برجام که تمام شود آمریکایی ها کوتاه می آیند اما اکنون می بینیم که آنها بدتر عمل می کنند.

رئیس قوه قضاییه به گزارش اخیر وزارت امورخارجه آمریکا و معرفی ایران«در راس کشورهای حامی تروریست» اشاره کرد و با تشریح برخی اقدامات تروریستی و جنایت های آمریکا در سطح جهان و حمایت آنها از گروههای تروریستی، تکفیری و داعش و رژیم غاصب صهیونیستی افزود: آمریکا بزرگترین حامی تروریسم است و این را همه می دانند و دیدند که چگونه در پناه حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی در جنگی چند روزه هزاران انسان بی گناه را به خاک و خون کشید و رژیم سعودی نیز با حمایت آمریکا، بیش از یک سال است که زن و مرد و پیر و جوان را در یمن به خاک و خون می کشد.

آیت الله آملی لاریجانی تفاوت رفتار آمریکا پس از برجام را نشانه «کمال دشمنی» آنان با جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و در تحلیل دلایل این تغییر رفتار و تغییر موضع در قبال ایران گفت: آمریکایی ها پس از برجام امیدوار به تسلیم جمهوری اسلامی ایران و دست کشیدن از ارزش های انقلابی از سوی ایران بودند اما امیدشان ناامید شد و بر همین اساس ادعاهای همیشگی خود را دوباره از سر گرفتند.

رئیس دستگاه قضا ابراز امیدواری کرد با توجه و عمل به توصیه های حساب شده مقام معظم رهبری از سوی مردم و مسئولان، جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر عزتمندانه خود حرکت کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش بعدی سخنانش به بازدید اخیر خود و مسئولان عالی قضایی از دادگستری استان تهران و سازمان های تابعه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه «این سفر بسیار پر فایده بود و تصمیمات بسیار خوبی برای کاهش مشکلات دادگستری استان تهران گرفته شد» گفت: در فرآیند تکمیل نیروی انسانی دادگستری استان تهران مقرر شد 300 قاضی و متناسب با آن کارمند مورد نیاز جذب این دادگستری شود و در ترمیم و احداث فضاهای فیزیکی نیز مقرر شد بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در خصوص زندان های استان تهران نیز مقرر شد هیئتی مرکب از دادستانی کل و برخی دیگر از مراجع ذیربط به بررسی مشکل زندانیان بپردازند و زندانیان دارای شرایط را برای برخورداری از عفو پیشنهاد کنند که امیدواریم این طرح پس از استان تهران در سطح کشور نیز اجرایی شود.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، هیئت های اعزامی به شهرستان های استان تهران در سفر استانی اخیر رئیس قوه قضاییه گزارش های خود را ارائه دادند و در هر مورد از سوی رئیس قوه قضاییه دستورات لازم صادر گردید.

20103

کد خبر: 650857

وب گردی

وب گردی