مشخصات نسل جدید رنو مگان/قیمت و  زمان عرضه

نسل جدید خانواده هاچ بک رنو مگان با تمام جزییات رونمایی شد و از این پس باید فصل جدیدی را به این هاچ بک پرطرفدار رنو اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری اخبار خودرو، هاچ بک متوسط رنو در ابتدای کار رقبایی همچون فولکس گلف، فورد فوکوس، سئات لئون و همچنین نسل جدید اپل آسترا را در پیش رو دارد. قیمت این ماشین برای مدل استاندارد از ۱۶۶۰۰ پوند و برای کلاس اکسپرشن پلاس از ۲۵۵۰۰ پوند آغاز شده و تا بالاترین سطح امکانات یعنی مدل GT Nav ادامه خواهد داشت. پلتفرمی که رنو مگان جدید بر روی آن سوار شده با نیسان قشقایی، رنو قاجار و نیسان پولسار هاچ بک یکسان میباشد.

سبک طراحی

مگان جدید از طرحی شجاعانه برخوردار است که مانند تمام اعضای خانواده بزرگ رنو نشان لوزی شکل رنو در جلوی آن خودنمایی میکند. استایل طراحی آن به گونه ای است که عملکرد بالای آن را، مانند رنو کلیو RS هاچ بک به تصویر بکشد که سپر جلو با ارتفاع کم و تزیینات کرومی اطراف پنجره ها را میتوان از آن جمله دانست.

مانند رنو تالیسمان فروش نسخه سدان این رنو در تمام اروپا به جز انگلیس ادامه خواهد شد. یکی از ویژگی های خاص مگان فرم C شکل چراغ های روشنایی در روز در گرداگرد چراغ های جلو است. چراغ های LED در عقب تقریبا تمام بخش پشتی مگان به جز آرم رنو را به دو قسمت تقسیم کرده اند. به گفته رنو این طراحی باعث میشود خودرو عریض تر به نظر برسد.

نسل جدید مگان از همتای قدیمی خود بزرگ تر است. در سری جدید طول خودرو ۶۵ میلی متر و فاصله محور چرخ ها ۲۸ میلی متر افزایش داشته که قاعدتا باید فضای داخلی بزرگتری را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این خودرو از عرض بیشتری هم برخوردار است که آن را عضلانی تر نشان داده و پایداری آن در پیچ ها را افزایش میدهد.

فضای داخلی و فناوری ها

برای نسل جدید مگان یک داشبورد ساده انتخاب شده که وسط آن صفحه نمایشی بزرگ قرار دارد (مانند ولوو XC90 و تسلا مدل S) که به ادعای کارخانه بهترین نوع در این کلاس میباشد. از طریق این صفحه میتوان سیستم ارتباطی رنو موسوم به R-LINK 2 را مدیریت کرد که مانند یک آی پد یا هر تبلت دیگر عمل میکند.

یکی از جنبه های کلیدی نسل جدید مگان تمرکز بیشتر بر کیفیت و فناوری است. با کنار گذاشتن نشان دهنده های عقربه ای سنتی نمایشگر TFT جای آن را گرفته که میتوانید نمایشگر سر بالا (HUD) را نیز سفارش دهید. از دیگر امکانات سفارشی رنو مگان میتوان به سیستم استریوی BOSE، کروز کنترل تطبیقی، هشدار حرکت بین خطوط، حسگر شناسایی علائم ترافیکی، ترمز خودکار اضطراری و سیستم رصد نقاط کور؛ اشاره کرد. در نسخه های سفارشی مگان تودوزی با چرم ناپا و تزیینات کرومکاری شده داخل اتاق نیز در دسترس میباشد.

تیم موتور اسپرت رنو نیز وعده داده به زودی یک پک مسابقه ای کامل شامل موتور قوی تر، کیت بدنه منحصر به فرد به همراه تعلیق و شاسی قوی تر؛ برای مگان ارائه کند. شما میتوانید در کل شش سطح از امکانات رفاهی و فنی را برای مگان جدید سفارش دهید. از سطح استاندارد که مجهز به بلوتوث، رادیو دیجیتالی، یو اس بی، چراغ های روشنایی روز و شیشه های رنگی میباشد تا سطح اکسپرشن پلاس که از تهویه مطبوع با دوازده حالت کنترلی، چراغ ها و برف پاک کن های خودکار، ورود بدون کلید، حالت های رانندگی قابل انتخاب و استریوی قوی تر سود میبرد.

موتور و انتقال قدرت

شش پیشرانه، سه دیزل و سه بنزینی برای مگان در دسترس است و پیشرانه هفتم که احتمالا دیزلی خواهد بود تا پایان امسال اضافه خواهد شد. سه پیشرانه دیزلی ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارند که نوع ۱۱۰ اسبی از فروش بیشتری برخوردار شده است. به گفته رنو آلودگی دی اکسید کربن این موتور ۸۶ گرم بر کیلومتر است که طبق قوانین موجب معافیت از پرداخت مالیات شده و استفاده از آن را وسوسه برانگیز مینماید. سه موتور بنزینی نیز ۹۹، ۱۲۸ و ۲۰۲ اسب بخار قدرت خواهند داشت که نمونه آخری فقط مخصوص مدل GT بوده و به همراه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته و سیستم فرمان پذیری چهار چرخ رنو عرضه میشود. رنو ادعا میکند این سیستم کیفیت هندلینگ و پایداری در سرعت های بالا را در پیچ های تند تضمین میکند. و در مواقع اضطراری خودرو را قادر میسازد در کمترین زمان به واکنش راننده پاسخ دهد.

در کنار این سیستم، مدل GT به برنامه کنترلی مجهز شده که به گیربکس دوکلاچه آن امکان میدهد در صورت نیاز همزمان چند دنده معکوس اعمال کند. این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۷ برای نسخه های دیزلی سیستم هیبریدی نیز ارائه گردد. هرچند حضور نسخه ویژه موتور اسپرت رنو مگان هنوز تایید نشده اما در صورت عرضه احتمالی رقیبانی همچون فورد فوکوس ST، واکسهال آسترا VXR و هوندا سیویک تایپ R منتظر آن خواهند بود.

قیمت و زمان عرضه

رنو مگان جدید از هم اکنون قابل سفارش بوده و قیمت مدل پایه آن ۱۶۶۰۰ پوند میباشد. این قیمت برای مدل داینامیک تا ۱۸۱۰۰ و برای مدل داینامیک S تا ۱۹۱۰۰ پوند افزایش خواهد یافت. برای نسخه ساینچر (Signature) که بالاترین سطح امکانات رفاهی را دارد قیمت ۲۰۶۰۰ پوند در نظر گرفته شد. همچنین مدل GT با توجه به تجهیزات و قابلیت های آن از ۱۹۶۰۰ تا ۲۵۵۰۰ پوند قیمت گذاری شده است. طبق اعلام رنو اولین سری مگان های جدید در جولای (اواسط تیر) ۲۰۱۶ تحویل مشتریان خواهند شد.

601/401

کد خبر: 650902

وب گردی

وب گردی