امیرعبداللهیان: مناقشات منطقه ای به ویژه بحران در سوریه و یمن، راهکار نظامی ندارد

- معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تبیین مواضع ایران درخصوص تحولات منطقه، تاکید کرد: مناقشات منطقه ای به ویژه بحران در سوریه و یمن، راهکار نظامی نداشته و تنها گزینه تقویت صلح و ثبات در این دو کشور و منطقه، رجوع به عقلانیت و راه حل های سیاسی می باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه ژاپن با معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه و یمن گفت وگو کرد.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات منطقه، اظهار داشت: «مناقشات منطقه ای به ویژه بحران در سوریه و یمن، راهکار نظامی نداشته و تنها گزینه تقویت صلح و ثبات در این دو کشور و منطقه، رجوع به عقلانیت و راه حل های سیاسی می باشد.»
«حسین امیرعبداللهیان» در ادامه روابط ایران با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی دانست و گفت: سیاست ما همواره بر حفظ اصول همسایگی و ارتقای هرچه بیشتر مناسبات با این کشورها، استوار بوده است.
مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات منطقه بر لزوم رایزنی و مشورت با کشورمان تاکید نمود.
وی در این ملاقات، راهکارهای ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق بحرانی در سوریه و حمایت کشورمان از این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

201/2201

کد خبر: 650931

وب گردی

وب گردی