سوابق بیمه‌ای در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان ساماندهی می شود

معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از تدوین طرح سامان سوابق بیمه‌ای به عنوان مهم‌ترین و محوری‌ترین طرح بیمه‌ای این صندوق از بدو تشکیل تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عباس اورنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر رابطه ما با بیمه شدگان خود بر اساس پرداخت‌های مالی آنهاست گفت: اگر به عنوان مثال یک بیمه شده سوابق خود را از ما بخواهد ما می‌توانیم به او بگوییم 10 مرتبه یا 20 مرتبه حق بیمه پرداخت کرده‌ای و یا اینکه در سال 89 ، 800 هزار تومان و در سال 89، 900 هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده‌ای.

او افزود: اما در سایر صندوق‌های بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی اینگونه نیست و وقتی فرد به بیمه مراجعه می‌کند سوابق کامل او را بر حسب روز در اختیار قرار می‌دهند به عنوان مثال به بیمه شده می‌گویند 1500 روز سابقه بیمه پردازی داری.

معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از افراد حق بیمه دریافت شده اما سوابق آنها با مکانیسم بیمه‌ای محاسبه نشده است گفت: ما باید حق بیمه‌ها را تبدیل به روز- سابقه کنیم و رابطه ما با بیمه شدگان در ارائه تعهدات بر مبنای سابقه باشد.

اورنگ در پاسخ به اینکه آیا این روند در پرداخت مستمری تاثیر خواهد داشت گفت: خیر، اینگونه است. در پرداخت مستمری یکی از معادلات سابقه و دیگری سن است. تبدیل حق بیمه به سابقه یک مکانیسم و دستورالعمل بیمه‌ای است که می‌تواند در عملیاتی کردن طرح ملی نظام نوین اطلاعات بیمه‌ای صندوق به ما کمک کند.

20103

کد خبر: 650966

وب گردی

وب گردی