توافق  برای مقابله با ماهیگیری غیرقانونی

توافق سازمان ملل متحد که با هدف جلوگیری از ماهیگیری غیرقانونی توسط 29 کشور و اتحادیه اروپا به دست آمده، به اجرا درآمد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ماهیگیری غیرقانونی، بی‌قاعده و گزارش نشده از عوامل جدی است که ذخایر انواع گونه‌های ماهی‌ها در جهان را به خطر می‌اندازد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ماهیگیری غیرقانونی هر سال میلیاردها دلار از ارزش منابع اقیانوس‌ها را به سرقت می‌برد و به افرادی که قوانین را رعایت می‌کنند ضرر می‌زند.

این توافق، نشان‌دهنده اقدامی بین‌المللی برای تقویت ذخایر جهانی غذاهای دریایی از طریق جلوگیری از ماهیگیری غیرقانونی است. در واقع هر یک از اعضای امضاکننده این توافق پذیرفته‌اند تا ارزیابی کنند که هر قایق ماهیگیری که در بنادر آنها وارد می‌شود اقدام به ماهیگیری غیرقانونی کرده‌ یا خیر؟ که در صورت لزوم بارِ آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که تایید شود بار ماهی این قایق‌ها غیرقانونی صید شده، اجازه تخلیه بار به آنها داده نمی‌شود، همچنین خدمات لازم در اختیار این قایق و افراد حاضر در آن قرار نمی‌گیرد.

از سوی دیگر این کشورها موظف هستند مورد مربوط به غیرقانونی بودن بار ماهی‌های صید شده را به کشورهای دیگر اطلاع دهند تا آنان نیز اجازه لنگر انداختن را به این قایق ندهند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کشورهای امضا کننده این توافق امیدوارند با محدود کردن بنادر برای لنگر انداختن این قایق‌ها، حجم غذاهای دریایی که غیرقانونی صید می‌شوند به حداقل برسد.

20103

کد خبر: 650971

وب گردی

وب گردی