تهران-ایسکانیوز: وزیر جهاد کشاورزی توزیع تسهیلات با نرخ 17 درصد برای بخش کشاورزی را مختص بانک کشاورزی اعلام کرد.

محمود حجتی، در حاشیه مراسم افتتاح همزمان 110 هکتار آبیاری تحت فشار و یک صد طرح بخش کشاورزی استان تهران، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات کشاورزی از 22 به 17 درصد قطعی است.

وی افزود: این منابع از طریق بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و درباره تفاوت نرخ سود، هماهنگی لازم بین بانک کشاورزی و بانک مرکزی در این رابطه صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سئوال که چرا نرخ تسهیلات بانکی بخش کشاورزی از 14 درصد قبلی که در قانون به آن اشاره شده به 17 درصد تغییر کرده، گفت: چنین چیزی در قانون نیامده‌است. ضمن آنکه قبلا هم تسهیلات با نرخ 14 درصدی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته نرخ تورم کمتر از امروز بود. ضمن آنکه وضعیت منابع مالی که در اختیار دولت بود، نسبت به امروز وضعیت مطلوب‌تری داشت.

حجتی میزان اعتبارات امسال برای اجرای روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی را 1300 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: با استفاده از این اعتبارات و همیاری کشاورزان، 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش روش‌های نوین آبیاری قرار می‌گیرند. همچنین از محل اعتبارات خاصی که با موافقت مقام معظم رهبری و پیگری رییس جمهور محقق شده، روش‌های آبیاری در 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق خاص، اصلاح می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در مجموع امسال روش‌های نوین آبیاری در 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: با انجام این اقدامات راندمان آبیاری از 30 درصد در روش سنتی به 65 درصد در زمین‌هایی که روش‌های آبیاری آنها اصلاح شده، تغییر خواهد کرد.
کد خبر: 65104

وب گردی

وب گردی