شهرداری می‌تواند از ولنگاری فرهنگی جلوگیری کند

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموع بودجه فرهنگی شهرداری تهران دو برابر بودجه صدا و سیماست، گفت: مجموعه‌های فرهنگی شهرداری در جلوگیری از ولنگاری فرهنگی ایفای نقش کند.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از مهر، مجتبی شاکری در جریان دویست و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از بیانات اخیر رهبری به مسائل فرهنگی مرتبط بود،گفت: کمیسیون فرهنگی شورا، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری که مسئولیت سراهای محلات را زیر نظر دارد و سازمان فرهنگی و هنری باید نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند چراکه مدیریت شهری نیز به نوعی می تواند مخاطب تذکرات فرهنگی رهبری باشد.

او با اشاره به بروز پدیده وارونگی فرهنگی، گفت: پیش از این نمونه‌هایی از کتبی که جامعه را به سمت شاخصه‌های فرهنگی ضد انقلاب می برد و از ارشاد مجوز گرفته و منتشر شده را معرفی کردم. این موارد واقعی است و نشان می‌دهد وزارت ارشاد که باید در مواجهه با این پدیده اقدام کند، به درستی عمل نمی‌کند و گویا ما بر سر شاخ و بن می‌بریم.

شاکری با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار شهرداری نظیر فرهنگسراها، سرای محلات، برج میلاد، موسسه همشهری و نظایر آن، افزود: این نهادها باید درباره مسائل فرهنگی مبتلابه جامعه پیش از اینکه از زبان رهبری درباره آن بشنویم، دیده‌بانی کنند.

او ادامه داد: کار فرهنگی فقط به کار اثباتی ختم نمی‌شود، بلکه نهی از امور نادرست نیز بخشی از مأموریت نهادهای فرهنگی است. کما اینکه در نماز هم «صِراطَ الَّذینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم» در کنار غیرمعلول علیهم مطرح شده است.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش به ظرفیت سمن‌های فعال شهر تهران به عنوان یک لایه مهم و اثرگذار اشاره کرد و گفت: برخی از این سمن‌ها می‌توانند خدمات، امکانات و حمایت‌‌های شهرداری را به چند برابر ارتقا دهند.

او با بیان اینکه برخی از سمن‌ها و خیریه‌های تهران به طور کامل خودکفا هستند و برخی از آنها تنها ۱۰ درصد حمایت مالی دریافت می‌کنند، ادامه داد: کلیه سمن‌های شناسنامه‌دار تهران رتبه‌بندی شوند تا با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌هایی که آورده مناسب داشته و قابلیت انجام کارهای بزرگ را دارند در خدمات آنها به شهر انقلابی ایجاد شود.

شاکری گفت: ستاد سمن‌ها به قرارگاه مرکزی کلیه سمن‌هایی که با مجموعه های مختلف نظیر مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری کار می‌کنند، تبدیل شود تا به این ترتیب زمینه هم‌افزایی خدمات سمن‌ها فراهم شود.

او گفت: همچنین با این رتبه‌بندی می‌توان سمن‌هایی که آورده‌ای ندارند و این فعالیت به شغل آنها تبدیل شده و صرفا پیمانکاری می‌کنند، از گردونه فعالیت خارج کرد.

20103

کد خبر: 651075

وب گردی

وب گردی