مجادله اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص میزان مطالبات شهرداری از دولت در صحن علنی شورای شهر تهران حاشیه‌ساز شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، پیش از ظهر امروز گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص میزان مطالبات شهرداری از دولت حاشیه‌ساز شد به گونه‌ای که برای دقایقی، صحن علنی شورا را به حاشیه کشاند و مرتضی طلایی که ریاست این جلسه شورای شهر را برعهده دارد، از رسانه‌ها خواست تا رفتار نامناسب اعضا را به سمع و نظر مردم برسانند.

احمد حکیمی‌پور ظهر امروز در واکنش به گزارش کمیسیون بودجه درخصوص میزان مطالبات شهرداری از دولت گفت: گزارش کمیسیون بودجه، ایرادات شکلی دارد و این گزارش مربوط به حسابرس است و باید بررسی‌های لازم بر روی این گزارش خام صورت گیرد.

او با گلایه از رسانه‌ای شدن بدهی ۱۴ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری نیز گفت: نباید فقط بدهی دولت را بررسی می‌کردیم بلکه سایر دستگاه ها نیز به شهرداری بدهی دارند و نباید تنها بدهی دولت رسانه‌ای می‌شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت منابع کافی ندارد و این در حالی است که ۷۰ الی ۸۰ درصد بدهی مربوط به سنوات قبل است، گفت: چرا مدیریت فعلی شهر که ۱۲ سال است بر سر کار است، زمانی که نفت ۱۵۰ دلار بود و دلارها سرازیر شده بودند، بدهی خود را پرداخت نکرد.

حکیمی‌پور افزود: باخبر هستیم دولت طی این مدت بخشی از بدهی خود را پرداخت کرده است.

سخنان حکیمی‌پور در مورد پرداخت بخشی از بدهی از سوی دولت به شهرداری موجب برآشفته شدن سروری رییس کمیسیون نظارت شد و درگیری لفظی بین این دو ایجاد کرد به گونه‌ای که سروری اجازه صحبت به حکیمی‌پور نداد و مدام بیان می‌کرد که بگویید دولت چه مقدار بدهی را در چه زمان‌هایی پرداخت کرده است.

میانجی‌گری طلایی، دوستی و جدیدی چاره‌ساز نشد و مجادله لفظی سروری و حکیمی پور ادامه داشت، به گونه‌ای که حکیمی‌پور خطاب به سروری گفت: ساکت شوید و اجازه دهید که من حرف بزنم.

مرتضی طلایی که ریاست جلسه شورای شهر تهران را برعهده داشت، خطاب به اعضا گفت: پیگیری‌هایی برای وصول طلب شهرداری از دوره سوم شورا آغاز شده است، اما تاکنون جواب نداده و این دولت و دولت قبل بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.

مجادله سروری و حکیمی‌پور ادامه داشت تا اینکه نهایتا طلایی از رسانه‌ها خواست رفتار اعضای شورای شهر را به سمع و نظر مردم برسانند چراکه بدون وقت گرفتن و نوبت‌دهی با یکدیگر مجادله می‌کنند.

طلایی افزود: بارها عنوان کردیم که شورا نباید سیاسی شود اما خود اعضا مجادله سیاسی به شورا می‌آورند و این شورای شهر است نه باشگاه سیاسی.

تذکرهای پیاپی اعضا و هیات رییسه مجادله سروری و حکیمی‌پور خاتمه یافت.

20103

کد خبر: 651077

وب گردی

وب گردی