نمایشگاه «اسماء الحسنی» در خانه هنرمندان برپا شد

دوازدهمین نمایشگاه سالانه پوستر اسماء الحسنی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، دوازدهمین نمایشگاه سالانه پوستر اسماء الحسنی 17 خردادماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در دوازدهمین دوره نمایشگاه سالانه پوستر اسماء الحسنی، جواد پویان، احمدرضا دالوند، جلیل رسولی، سیدمحمد وحید موسوی جزایری و مسعود نجابتی به‌عنوان هیات داوران این دوره با بررسی دقیق آثار، راه‌یافتگان نهایی این دوره را انتخاب و برگزیدگان را مشخص کردند.

مجموع آثار رسیده به این دوره از نمایشگاه یک‌هزار و 942 اثر از ۴۳۵ شرکت‌کننده بود که پس از داوری نهایی، 56 اثر برگزیده در بخش نمایشگاهی انتخاب و 40 اثر در بخش جنبی برگزیده شدند.

در این دوره نمایشگاه پوستر اسماء الحسنی، بخش جنبی نمایشگاه توسط کانون هنری شیعی گردآوری شده که مربوط به آثار قدما و طراحان معاصری است که براساس طراحی و طراحی کارهای قدیمی، اثر خلق کرده‌اند.

در آغاز مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه سالانه پوستر اسماء الحسنی، «مسعود نجابتی» با موضوع بررسی کارکردهای تصویر در نگارش اسماء برای مخاطبان سخنرانی کرد.

بخش دیگری از صحبت‌های نجابتی، به بررسی آثار دوره‌های گذشته اختصاص داشت. تجربه‌های حروف‌نگاری، خاصه اسماء الحسنی از حیث صورت و تجربه‌های گوناگون تصویری از منظر تحول، خیال و ادراک زیباشناسی بخش‌هایی از سخنرانی نجابتی بود.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه، بیانیه هیات داوران توسط «احمدرضا دالوند» - عضو هیات داوران - خوانده شد و در بخش پایانی مراسم، برگزیدگان این دوره به انتخاب هیات داوران به شرح زیر معرفی شدند:

حسین چمن‌خواه: جایزه نقدی نفر اول (مبلغ ۵۰ میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار

حمیدرضا کشاورزی میاندشتی: جایزه نفر دوم (مبلغ ۳۰ میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار

محمد ایمانی‌راد: جایزه نفر سوم (مبلغ ۲۰میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار

از پنج طراح دیگر در این دوره تقدیر شده و مبلغ 50 میلیون ریال به پنج طراح برگزیده نمایشگاه (هر هنرمند 10 میلیون ریال) به همراه لوح تقدیر به هریک از آنها اهدا شد که اسامی آن‌ها به این شرح است: مهسا کیانی، رقیه باوفا، مائده داوودزاده، منصوره سادات موحد ابطحی و علیرضا بیت‌اللهی.

پس از اعلام برگزیدگان این دوره، دوازدهمین نمایشگاه سالانه پوستر اسماء الحسنی در نگارخانه‌های ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

دوازدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌ الحسنی تا 31 خرداد در خانه هنرمندان ایران برپاست.

505502

کد خبر: 651116

وب گردی

وب گردی