گزارش کارگروه پرستاری به وزیر بهداشت تا 10 روز آینده

معاون پرستاری وزارت بهداشت، جزئیات دیدار جمعی از مدیران پرستاری با وزیر بهداشت را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد میرزابیگی با بیان اینکه وزیر بهداشت از برگزاری این جلسه بسیار استقبال کرد، گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از حاضرین جلسه و نمایندگان وزارت بهداشت با مسئولیت معاونت پرستاری تشکیل شود و این کارگروه با دسته بندی اهم موضوعات و مباحث مطرح شده در جلسه، اقدامات عملی قابل اجرا را طی ۱۰ روز آینده به وزیر بهداشت گزارش نموده تا دستورات لازم برای اجرای این تصمیمات صادر شود.

او افزود: همچنین مقرر شد پیگیری های لازم برای تسریع در پرداخت معوقات پرستاران از طریق اعتباراتی که دولت به بیمه ها اختصاص داده است صورت گیرد و در پرداخت معوقات کارکنان بیمارستانها به خصوص پرستاران تعجیل شود.

میرزابیگی، اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران را از دیگر دستاوردها و نتایج این جلسه اعلام کرد و گفت: این آیین نامه توسط وزیر بهداشت تصویب شده و به معاونت پرستاری ابلاغ شده است و در این نشست مقرر شد از طریق اختیارات قابل واگذاری و برون سپاری به قطب ها و دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها بتوانیم از توان هیئت مدیره ها استفاده نموده و پروانه صلاحیت حرفه ای را به پرستاران اعطا کنیم.

او همچنین از اجرایی شدن هر چه سریع تر آیین نامه مراقبت های پرستاری در منزل (HOME CARE) بر اساس تعرفه های به روز شده خبر داد.

20106

کد خبر: 651151

وب گردی

وب گردی