بیکاری گسترده کارگران صنایع  لرستان و ازدحام آنها در صف های بیمه بیکاری /بار  ورشکستگی صنایع لرستان بر دوش کارگران ساختمانی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد می گوید: بیکاری گسترده کارگران صنایع مختلف در لرستان و ازدحام آنها در صف های بیمه بیکاری، لزوم بیمه کردن کارگران ساختمانی را از اولویت انداخته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا «علی یارمحمدی»، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد با اشاره به مشکلات بیشمار و مطالبات برآورده نشده کارگران ساختمانی گفت: یکی از مهمترین مطالبات کارگران ساختمان، بحث بیمه است که در این مورد اوضاع لرستان اصلا خوب نیست.

او افزود: در سال جدید در لرستان با وجود آمار بالای کارگران ساختمانی، بیمه شده جدید نداشتیم.وی ادامه داد: استدلال مقامات محلی تامین اجتماعی این است که صنایع ورشکسته استان مانند نساجی و کاشی و بیکاری گسترده کارگران، حجم متقاضیان دریافت بیمه بیکاری را افزایش داده است و در این شرایط، بیمه کارگران ساختمانی در اولویت بعدی است، چرا که سازمان تامین اجتماعی نیرو و امکانات کافی ندارد.

یارمحمدی با تاکید بر این که این نوع استدلال ها فرار از مسئولیت و اجحاف در حق کارگران است، افزود: سهمیه بندی بیمه غیرقانونی است و هر کارگر ساختمانی که کارت مهارت دارد باید از خدمات بیمه بهره‌مند شود.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی در ادامه به راه‌اندازی سامانه شناسایی کارگران ساختمانی توسط وزارت کار اشاره کرد و گفت: قرار است در هفته های آینده این سامانه جهت شناسایی کارگران ساختمانی استفاده شود و مدیریت آن نیز در اختیار انجمن های صنفی قرار بگیرد.وی افزود: هم اکنون از هر استان یک نماینده از انجمن های صنفی ساختمان در تهران در حال آموزش دیدن کار با این سامانه اینترنتی هستند.

یار محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که اتوماتیک نمودن شناسایی کارگران ساختمان و محول کردن آن به انجمن های صنفی بتواند از اجحاف در حق کارگران زحمتکش ساختمان بکاهد و کمی از مشکلات آنها را حل کند.

105105

کد خبر: 651190

وب گردی

وب گردی