قیمت داروهای سرطان در آمریکا  سرسام آور است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که مردم آمریکا بالاترین قیمت را برای خرید داروهای سرطان عمومی و تجاری در جهان می‌پردازند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر "دنیل گلداشتین" نویسنده ارشد این مطالعه افزود که با وجود بالا بودن هزینه تامین داروهای سرطان عمومی و تجاری در آمریکا، مردم این کشور نسبت به کشورهای فقیرتر که هزینه دارو در آنها پایین‌تر است، راحت‌تر می‌توانند این هزینه‌ها را تامین کنند.

به گفته این محقق، مردم چین و هند کمتر توانایی پرداخت داروهای سرطان را در مقایسه با مردم آمریکا دارند اگرچه قیمت ماهانه دارو در آمریکا سه تا شش برابر بالاتر است.

با این حال نمی‌توان گفت آمار فوق به این معنی است آمریکا به طور کلی در عرصه تامین هزینه‌ دارو در رتبه نخست قرار دارد چراکه دیگر کشورهای توسعه یافته همچون استرالیا و انگلیس نیز به دلیل برنامه‌های دولتی در تنظیم قیمت دارو توانسته‌اند به وضعیت مطلوبی در جهان برسند.

گلداشتین همچنین گفت: آمریکا کشور ثروتمندی است اما قیمت دارو در آن به طور چشمگیری بالاست و به همین دلیل تامین هزینه‌های داروهای سرطان در این کشور نسبت به دیگر کشورهای توسعه یافته همچون انگلیس یا استرالیا سخت‌تر است.

در این مطالعه قیمت ۲۳ داروی سرطان در هفت کشور از جمله استرالیا، چین، انگلیس، هند و آمریکا مقایسه شد. همچنین این بررسی شامل ۱۵ داروی سرطان عمومی و هشت داروی تجاری می‌شود که در درمان انواع سرطان‌ها کاربرد دارند.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، به گفته محققان مردم آمریکا به طور میانگین در ماه بیشترین مبلغ را برای خرید داروهای عمومی و تجاری سرطان می‌پردازند.

همچنین بنابراین مطالعه، پایین‌ترین میزان هزینه تامین داروهای تجاری سرطان در ماه در هند پرداخته می‌شود.

20103

کد خبر: 651224

وب گردی

وب گردی