وام دانشجویی، ۲۰ درصد زیاد شد/ وام هایی که تا ۱۰۰ درصد افزایش یافتند

صندوق رفاه دانشجویان سقف وام های دانشجویی را به طور متوسط 20 درصد افزایش داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در چهل و هفتمین جلسه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان افزایش اصلاح سقف وام های دانشجویی مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس این مصوبات، سقف وام های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان به طور متوسط 20 درصد افزایش یافت. این در حالی است که بعضی از وام ها از جمله وام تحصیل دانشجویان مجرد 47درصد، وام دانشجویان دکترای متأهل حدود 52 درصد، وام مسکن برای دانشجویان مجرد در تهران 76درصد، برای دانشجویان شهرهای بزرگ 47درصد و وام ضروری 100درصد افزایش یافت.

از دیگر مصوبات این جلسه این بود که برای کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انجام پایان نامه و رساله، علاوه بر کمک بلا عوض دانشگاه ها وام ضروری برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 67درصد و برای دانشجویان دوره دکترا 60درصد افزایش یافت.

همچنین به منظور حمایت از دانشجویان نمونه، برتر و ممتاز دانشگاه ها، پرداخت وام استعدادهای درخشان، حداکثر تا 2 برابر سقف مجاز افزایش یافت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد به منظور حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی با کمک و بهره برداری از ظرفیت بانک ها و صندوق های اعتباری و از محل بودجه صندوق، نسبت به برقراری و افزایش وام شهریه دانشجویان حسب مورد اقدام لازم به عمل آید.

۲۰۲۰

کد خبر: 651261

وب گردی

وب گردی