مرزنشینان استان اردبیل 31 میلیون دلار معافیت گمرکی دارند

مدیرکل امنیتی ، انتظامی استانداری اردبیل گفت: مرزنشینان این استان 31 میلیون دلار معافیت گمرکی دارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ احمد عظیمی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز شهرستان مشگین شهر افزود: متاسفانه در سال های گذشته تعاونی های مرزنشینان استان با استفاده از شگردهای مختلف مرزنشینان را از این امتیاز بی بهره کرده و سودهای کلانی برده اند.

وی با بیان اینکه تعاونی های مرزنشینان مجاز به وارد کردن 71 قلم کالا هستند گفت: در سال گذشته از حدود 10 هزار تن برنج وارداتی از محل سهم مرزنشینان حتی یک کیلوگرم در بین اعضای این تعاونی ها توزیع نشده است.

مدیرکل امنیتی ، انتظامی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال های اخیر مافیای تهیه و توزیع عرضه سموم کشاورزی در شهرستان مشگین شهر نیز موجب از بین رفتن بخش وسیعی از مزارع و باغات این منطقه شده که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی همچنین از تعطیلی و پلمپ مراکز عرضه البسه دست دوم خارجی معروف به لباس های تانا کورا خبر داد و گفت: تا پایان خرداد تمام این مراکز در استان اردبیل تعطیل می شوند.

عظیمی با بیان اینکه بیشترین آسیب در حوزه سلامت استان مربوط به عطاری ها است خواستار نظارت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر نحوه فعالیت عطاری ها شد.

کد خبر: 651286

وب گردی

وب گردی