بروجردی:موضوع ۴ دیپلمات ربوده شده، پرونده همیشه مفتوح ایران است

نماینده مردم بروجرد، گفت:اطلاعات واصله و دریافتی از وضعیت دیپلمات ها غالبا از زندانیان آزاده شده از زندان های رژیم صهیونیستی صورت گرفته، بنابر این در این حوزه راه ارتباط مستقیم وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علاء الدین بروجردی ، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، گفت: قطعا مسئله دیپلمات های ربوده شده، پرونده همیشه مفتوح جمهوری اسلامی بوده و تاکنون از طریق سفارت کشورمان در لبنان، از همه روش برای دریافت اطلاعات جدید از سرنوشت این دیپلمات ها استفاده شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که در پرونده دیپلمات های ربوده شده در لبنان مسلم بوده، این است که رژیم صهیونیستی عامل و مسئول این ربایش است و با توجه به اطلاعات جسته و گریخته، قوی ترین فرض این است که این چهار دیپلمات در زندان های این رژیم هستند.

وی افزود: اطلاعات واصله و دریافتی از وضعیت دیپلمات ها غالبا از زندانیان آزاده شده از زندان های رژیم صهیونیستی صورت گرفته، بنابر این در این حوزه راه ارتباط مستقیم وجود ندارد، اما قطعا از تمام روش برای کسب اطلاعات جدید استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، از ورود این کمیسیون در دوره جدید به پرونده دیپلمات های ربوده شده در لبنان خبر داد و گفت: قطعا این کمیسیون در نخستین نشست های خود در مجلس دهم، این مسئله را با جدیت پیگیری می کند.

این 4 دیپلمات ایرانی، در 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت بودند که در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شده‌ بودند.

203/201

کد خبر: 651397

وب گردی

وب گردی