عدم آگاهی مردم زمینه ساز ایجاد شبکه‌های رانت خواری پیمانکاران شهرداری تهران

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ناآگاهی مردم را بخشی از زمینه ایجاد شبکه‌های رانت‌خواری در پرداخت بدهی دیون پیمانکاران دانست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان در خصوص ایجاد شبکه‌های رانتی و روابط ناسالم در میان پیمانکاران شهرداری تهران برای رسیدن به بدهی‌هایشان گفت: عمدتا شبکه‌های رانت‌خواری در نواحی و مناطق ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از این اتفاق ناشی از عدم آگاهی مردم است، گفت: پرونده‌ها به صورت عادی بررسی می‌شوند و نیازی به واسطه وجود ندارد، اما برخی از افراد سودجو از عدم آگاهی مردم استفاده کرده و مبالغی را به بهانه تسریع در بررسی پرونده آنها اخذ می‌کنند و این در حالی است که پرونده در شهرداری در حال بررسی است.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مردم به این افراد سودجو گرایش نداشته باشند و به آنها اعتماد نکنند، چرخه این رانت‌خواری و کلاه‌برداری از هم گسیخته می‌شود، گفت: قطعا پرداخت سریع مطالبات پیمانکاران از سوی شهرداری نقش مهمی در برچیده شدن زمینه‌های سودجویی برخی افراد دارد.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران چندی پیش از ایجاد روابط ناسالم در راستای پرداخت بدهی دیون پیمانکاران خبر داده بود.

20103

کد خبر: 651428

وب گردی

وب گردی